מתכנת לשעבר בגולדמן זאקס גנב מהבנק קודים סודיים של מסחר אלקטרוני

חשיפת הקבצים הסודיים והפצתם עלולה להסב לבנק נזקי-עתק ■ בגולדמן זאקס טוענים כי לא הבחינו בנזק כלשהו שנגרם לבנק או ללקוחותיו כתוצאה מגניבת הקבצים

מתכנת מחשבים לשעבר בקבוצת הבנקאות גולדמן זאקס, שהואשם בגניבת קודים סודיים של מסחר מהבנק, שוחרר ממעצר פדרלי בערבות של 750 אלף דולר. כך מסרו הרשויות אתמול (ב').

דובר הבולשת, ג'יימס מרגולין, מסר כי האיש, סרגיי אלייניקוב (39), נעצר ביום ו' על-ידי ה-FBI באשמת "גניבה ומסחר בסודות". אלייניקוב מואשם בשימוש לרעה בקודים ממוחשבים ששייכים למעסיקו לשעבר. גולדמן זאקס לא הוזכר במסמכים שהוגשו לבית המשפט, אך מקורות אומרים כי מדובר בו.

פרקליטתו של אלייניקוב, סבינה שרוף, מסרה בדיון המשפטי כי לקוחה אמר לרשויות אחרי מעצרו כי הוא לא התכוון למכור את המידע שבידיו או להשתמש בו "בניגוד להסכם ההעסקה שלי עם גולדמן".

מקור המקורב לבנק אמר כי בגולדמן טוענים כי לא הבחינו בנזק כלשהו שנגרם לפעילותו או ללקוחות שלו כתוצאה מפעילותו של אלייניקוב.

הפסדי ענק פוטנציאליים

בגולדמן סירבו להגיב רשמית על המעצר או החקירה. פרשה זו עשויה לחשוף את מערכת המסחר הייחודית שפותחה על-ידי גולדמן, והיא גם מעלה תהיות לגבי רמת האבטחה של פעילות המסחר הרווחית של הפירמות בוול סטריט.

במערכת הפיננסית מעריכים כי הפצת הקוד עשויה לגרום לגולדמן הפסדים של מיליארדי דולרים.

מבורסת ניו-יורק נמסר אתמול כי אין כל קשר בין הפרת הסודיות שנחשפה לכאורה לבין השגיאה שהשמיטה את גולדמן מדו"ח על המסחר בבורסה שפורסם בשבוע שעבר.

אלייניקוב, מהגר מרוסיה המתגורר בניו-ג'רזי, נעצר ביום ו' בלילה כשירד מטיסה בנמל-התעופה הבינלאומי ניוארק. הוא הוחזק במרכז המעצרים העירוני בברוקלין, ולפי תנאי הערבות הוא נזקק ל-3 ערבים "אחראים מבחינה פיננסית". 75 אלף דולר מסכום הערבות נדרשו במזומנים, והוא נאלץ גם להפקיד את דרכונו ולא להיכנס לנתוני המחשב שהם נשוא התביעה.