לחרדים ולדרוזים: אם אתם רוצים תוספת קצבה - חסנו ילדיכם

וועדת הכספים של הכנסת הצביעה בעד התניית קבלת תוספת קצבאות הילדים, עליהן סוכם במסגרת ההסכם הקואליציוני עם ש''ס והעבודה, במתן חיסונים, כפי שנכתב בחוק ההסדרים ■ ילדים שלא יחסונו לא יהיו זכאים לתוספת

וועדת הכספים של הכנסת הצביעה בעד התניית קבלת תוספת קצבאות הילדים, עליהן סוכם במסגרת ההסכם הקואליציוני עם ש''ס והעבודה, במתן חיסונים, כפי שנכתב בחוק ההסדרים. כתוצאה מכך, ילדים אשר לא יחסונו לא יהיו זכאים לתוספת.

בהצעה המקורית נקבע כי על הילד גם להשתייך למוסד חינוך מוכר, אך התנייה זו כבר בוטלה לפני שבועיים.

ההצעה התקבלה למרות ההתנגדות של כמה חברי האופוזיציה בועדת הכספים אשר ניסו במשך השעתיים האחרונות לגייס חברי קואליציה מש''ס ומהעבודה, על מנת להפיל את הצעת האוצר בחוק ההסדרים.

ח''כ שלי יחימוביץ' מהעבודה, המובילה את ההתנגדות, מסרה כי "זה סיכול ממוקד לחרדים ולבני מיעוטים, לרבות הבדואים. אין שום קשר בין קבלת קצבאות לבין קבלת חיסונים. "ההתניה הזו פשוט הזויה". ח''כ אחמד טיבי הוסיף בדיון : "אולי נתנה את הקצבאות בקבלת רישיון נהיגה?"

בעקבות ההתנגדות של חברי האופוזיציה נעצרו הדיונים בוועדה כאשר שני הגושים (חברי הועדה המתנגדים ופקידי האוצר) ניסו להפעיל לחצים כבדים על יו''ר הועדה, ח''כ משה גפני מיהדות התורה, שלבסוף לא צלחו.