שנה לפני המועד: מינהלת הליגה בכדורסל תוציא את מכרז זכויות השידור

המהלך נועד בין היתר למנוע היגררות לרגע האחרון, כפי שקרה עם שידורי הכדורגל ■ במינהלת מאמינים כי יצליחו לחצות לראשונה רף של 2 מיליון דולר לעונה ■ הסכם הטלוויזיה מהווה כ-40% מהכנסות המינהלת

למרות שחוזה השידורים של ליגת העל בכדורסל יפוג רק בתום עונת 2009/10, החליטו במינהלת הליגה להוציא לדרך כבר בחודש הבא את המכרז לעונות הבאות.

מדובר בצעד יוצא דופן, שנובע בין היתר מתוך רצון שלא להיגרר לרגע האחרון עם חוזה השידורים, מה שעלול לגרום להורדת המחיר, כפי שקורה בימים אלה עם זכויות השידור של הכדורגל הישראלי.

ההערכות במינהלת הן כי לאור ההצלחות של הליגה בשנים האחרונות, אפשר יהיה לשדרג את חוזה השידורים הנוכחי ולחצות לראשונה רף של 2 מיליון דולר לעונה. במכרז האחרון השיגה המינהלת כ-1.8 מיליון דולר לעונה מערוץ הספורט עבור שידורי הטלוויזיה.

בנוסף, עבור תקצירי המשחקים באינטרנט השיגה המינהלת מ-ONE סכום כולל של 324 אלף דולר (100 אלף דולר לעונת 2007/08, 108 אלף לעונת 2008/09, והעונה תשלם 116 אלף דולר). הסכם הטלוויזיה היווה בשנים האחרונות כ-40% מכלל ההכנסות של המינהלת.

ההליך של מכירת זכויות שידור בשלב מוקדם יחסית מקובל בכל הליגות הגדולות בעולם - כך נוהגת הפרמיירליג האנגלית, אופ"א על שלל מפעליה וכל הליגות המקצועניות בארה"ב.

על-פי פרטי המכרז שמתגבש בימים אלה, תשמור המינהלת על 3 ימי שידורים (שבת-שני), כאשר הכוונה היא להמשיך לשדר לפחות 50% מהמשחקים בערוצים פתוחים. חבילת הזכויות תכלול גם את שידור המשחקים של הליגה בחו"ל ובנוסף את זכויות השידור בסלולר.

לגבי חבילת האינטרנט, במינהלת מתכוונים להמשיך את השיטה שלפיה זכויות האינטרנט לא נמכרות בבלעדיות ולמעשה מוצעות לכל גוף שמוכן לשלם עבורן את המחיר שנקבע.

בימים אלה נמשך המשא-ומתן בין הטוטו-ווינר לבין המינהלת לחידוש ההסכם השיווקי בין הצדדים. עבור ההסכם התלת-שנתי שהסתיים הקיץ ובמסגרתו מותגה הליגה כ"ליגת ווינר", קיבלה המינהלת כ-2.8 מיליון שקל בממוצע לעונה.