מלחמת ההפעלה: גוגל חשפה מערכת שתתחרה במיקרוסופט

המערכת Google Chrome OS תהיה אפשרית לשימוש הצרכנים במחצית השנייה של 2010 ■ "המאפיינים העיקריים של המערכת יהיו מהירות, פשטות ובטיחות" ■ מערכת ההפעלה תפותח בקוד פתוח

בידיעה שפורסמה בבלוג הרשמי של גוגל , אמרה החברה כי בכוונתה להשיק מערכת הפעלה חדשה אשר תתחרה במערכות ההפעלה של מיקרוסופט (Windows). מערכת ההפעלה החדשה של גוגל היא "הרחבה טבעית" של דפדפן ה-Chrome, אותו השיקה גוגל בשנה שעברה. בכך מאתגרת גוגל את המתחרה הגדולה מיקרוסופט בתחום הליבה של מערכות ההפעלה בו היא שולטת ביד רמה מזה שנים רבות ע"י מערכת החלונות, לסוגיה השונים ובהם XP, ויסטה ובאוקטובר הקרוב גם ווינדוס 7, המצויות בכ-90% מהמחשבים האישיים בעולם, בעוד שגוגל היא השליטה הבלתי מעורערת של מנועי החיפוש בעולם.

גוגל אמרה כי היא מתכוונת להתקדם לכיוון השקה של מערכת הפעלה ששמה הנוכחי הוא Google Chrome OS. המערכת תעבוד בתחילה במחשבי Netbook, מחשבים ניידים פופולרים, קטנים וקלים להפעלה, ומאוחר יותר תרחיב את מערכת ההפעלה למגוון מערכות מחשבי PC. המערכת תיהיה אפשרית לשימוש הצרכנים במחצית השניה של 2010. לדברי החברה "המאפיינים העיקריים של המערכת יהיו: מהירות פשטות ובטיחות".

גוגל ציינה כי מערכת ההפעלה תפותח בקוד פתוח, כך שלמפתחים עצמאיים תהיה אפשרות להכנס למערכת, לעדכן ולשדרג את הקוד. גוגל גם אמרה כי עיצבה את מערך הבטיחות במערכת ההפעלה באופן כזה שהמשתמשים בה "לא יצטרכו להתעסק עם וירוסים, ועידכוני אבטחה - המערכת צריכה רק לעבוד". התוכנה תעבוד על גבי מערכת ההפעלה לינוקס.

עוד ציינה החברה כי המערכת החדשה לא תבוא במקום מערכת האנדרואיד של החברה המשמשת כמערכת הפעלה למכשירים סלולריים. אך בחברה מציינים כי תיהיה חפיפה בין שתי המערכות בחלק מהתחומים.

נזכיר כי היריבות בין השתיים עלתה מדרגה כבר בחודש מאי, אז הציגה לראשונה מיקרוסופט את מנוע החיפוש החדש שלה - Bing.