סיבידיה במגעים לרכישת ECTel

ECTel נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי של כ-7.5 מיליון דולר, שווי נמוך אפילו יחסית למזומן שיש בקופתה

המחירים בשווקים מזמינים גם את חברות הסטארט-אפ לבצע מהלכים אסטרטגיים מורכבים יותר מכרגיל, למשל רכישות. חברת הסטארט-אפ, סיבידיה, שמפתחת פתרונות זליגת הכנסות לתעשיית הטלקום, נמצאת במגעים לרכישת ECTel, כך נודע ל"גלובס". ECTel נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי של כ-7.5 מיליון דולר, שווי נמוך אפילו יחסית למזומן שיש בקופתה. מחברת סיבידיה סירבו להגיב לידיעה.

סיבידיה , שקמה ב-1999 ע"י אלון אגינסקי, מספקת פתרונות המיועדים למנוע "זליגת הכנסות" מספקיות הטלפוניה והאינטרנט. המוצר של החברה (ה-"MoneyMap") משמש לאתר חיובים שלא אותרו, תמחור לא מדויק, או ציוד שאינו מייצר הכנסה ברשתות התקשורת. החברה מוכרת כבר כמה שנים בהיקפים של כמה מיליוני דולרים והיא סיימה את 2008 עם מכירות של קרוב ל-10 מיליון דולר.

סיבידיה ו-ECtel מתחרות למעשה בסגמנטים מסוימים של הפתרונות לשוק הטלקום. החברות גם התחרו ברבעון הראשון של השנה במכרז בדרום אמריקה ובו הצליחה לבסוף סיבידיה לגבור. החברה ביצעה בתחילת 2008 את סבב הגיוס האחרון שלה שבו גייסה כ-12 מיליון דולר, ובנוסף גייסה כ-5 מיליון דולר נוספים מקרן הלוואות ההון סיכון פלנוס באפריל השנה. סה"כ גייסה החברה כ-30 מיליון דולר מהקרנות Ventures Battery, כרמל, היפריון, Stage One וסטאר ונצ'רס.

ECtel פועלת בתחום משלים לזה של סיבידיה, והחברות אף מתחרות לעיתים על אותם מכרזים. בין לקוחות ECTel נמנות AT&T, מפעילת התקשורת הרוסית Rostelecom ועוד. החברה אינה מצליחה לעבור לרווחיות בשנים האחרונות, ואת הרבעון הראשון היא סיימה בהפסד של 1.4 מיליון דולר. הא-נומליה המצבה של ECTel בולט בשווייה הנקי של החברה - כלור בניכוי המזומנים - שהוא למעשה שלילי. בקופת החברה היו בסוף הרבעון הראשון כ-14.8 מיליון דולר.

עם פרסום דו"חות החברה לשנת 2008, אמר נשיא ומנכ"ל החברה, איציק ויינשטיין: "כשאנו נכנסים ל-2009, מטרתנו הברורה היא לשמר מזומנים, אך מבלי להתפשר על יעדי הפיתוח או הצמיחה, ועם תחזית הגעה לאיזון במחצית השנייה של 2009".