שטרית: "אם יש לשטייניץ שכל הוא יתפטר מחר בבוקר"

על אריאב ובלינקוב: "אנשים לא ממהרים לברוח מספינה אם היא לא טובעת" ■ סיעת קדימה יצאה בקמפיין: "100 ימים, אפס הישגים. זה אותו הביבי"

סיעת קדימה יצאה היום בקמפיין לציון 100 ימים לממשלת נתניהו תחת הסיסמה "100 ימים, אפס הישגים. זה אותו הביבי". במסיבת עיתונאים שכינסה הסיעה תקף ח"כ מאיר שטרית את התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו כשנסוג מהכוונה להטיל מע"מ על הפירות והירקות. "ראש הממשלה מחק את שר האוצר, שלדעתי היה צריך להתפטר מהרגע הראשון שהביאו גורם פרטי שינהל את המו"מ על התקציב", אמר שטרית, "שר האוצר נמחק. אם יש לו שכל הוא צריך להתפטר מחר בבוקר. כיום אין טעם לדבר עם שר האוצר. מי שרוצה משהו פונה ישירות לאורי יוגב או לנתניהו", אמר.

שטרית הוסיף כי הוא מודאג מהעובדה שאנשי אגף התקציבים באוצר "נמחקו". "רמי בלינקוב עזב, מנכ"ל האוצר ירום אריאב עוזב, אנשים לא ממהרים לברוח מספינה אם היא לא טובעת. פקידי האוצר לא אשמים. הם עושים עבודתם נאמנה אבל כששר משתמש בהם סימן שהוא נכשל, הוא קובע מדיניות, לא הם", המשיך.

שטרית תקף גם את תקציב המדינה לשנים 2009-2010 ואמר כי "מדובר בתקציב הרע ביותר מאז 1981. דרך ההכנה של התקציב היתה חפיפניקית". הוא מתח ביקורת גם על אופן גיבוש התקציב ואמר כי "הכניעה של הממשלה להסתדרות היתה טוטאלית. זו שערורייה, סקנדל שאין כדוגמתו. זו לא עיסקת חבילה אלא עיסקת חליבה של ההסתדרות".

יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק, אמרה כי בממשלת נתניהו "כל קשר בין ההבטחות ולקיומם הוא מקרי. מה שמאפיין את הממשלה הוא העדר עקביות, העדר אסטרטגיה, פתרונות קצרי טווח שנובעים רק מלחץ, משהו שמזכיר לנו את הקדנציה הראשונה. האיש סחיט וקמיט ולחיץ. הוא בא לא מוכן לממשלה". איציק הוסיפה כי חוק ההסדרים הגדול הוא "פלטפורמה עוקפת כנסת. חוקי המשילות הם החלשתה של הכנסת. ממשלת נתניהו מתאפיינת ביתנו יתנו. יש כאן נתינות שנובעות מלחץ".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון הוסיף כי "אלו הם 100 הימים הכי נוראים שהיו לישראל בשנים האחרונות. כל יום כאן הוא סיוט פרלמנטרי. יש כאן נזק אמיתי למדינה". לדבריו, "הממשלה הרגה את הכנסת. זו ממשלה שהפכה את הבית הזה שהוא אמור להיות הריבון המרכזי לדבר לא רלוונטי, לדבר שלא פועל. אם קדימה היתה חלק מהממשלה הפרלמנט לא היה פועל, לא היתה רשות מחוקקת".

הוא הוסיף כי "כל ההתנהלות של נתניהו היא התנהלות הישרדותית. הוא לא מסוגל ללכת עם האמת שלו, הוא מונע מחשש לכיסאו. כיסאו כולו עומד על סיס של אתנן פוליטי, חלוקת תפקידים, וזה גורם נזק אמיתי לדמוקרטיה הישראלית".

חסון תקף גם את חברי סיעת הליכוד ואמר כי "הכוכבים שנתניהו גייס ערב הבחירות, הם היו הבשורה, ומה קרה לאותם כוכבים? הם צללו למטה, אף אחד לא קיבל תיק משמעותי ואף אחד לא היה לו האומץ לומר אני מוותר על תיק לענייני כלום. מרידור היה אמור להיות
זו ממשלת מקופלת, זו ממשלה שמתקפלת לה מיום ליום".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס אמר בתגובה כי "הציבור זוכר עד היום איך נראו 100 הימים הראשונים של ממשלת קדימה ואיך נראו כל שלושת שנות כהונתה: כישלון מוחלט. קדימה היא האחרונה בעולם שיכולה להטיף".