סרט רע: תקציב הקולנוע יצנח לשפל של 30 מיליון שקל

התקציב היה אמור לצמוח ב-9 מיליון שקל בשנה, מ-58 מיליון שקל ל-67 מיליון שקל ■ חברי כנסת של קדימה הצביעו נגד ■ שרת התרבות לימור לבנת: "ענף הקולנוע בשיא תנופתו הוכשל בחוסר אחריות ע"י קדימה"

אמש (ג') דחתה מליאת הכנסת את תיקון הצעת החוק הממשלתית "חוק הקולנוע", שעניינה לקבוע הסדר רב-שנתי לתקציב הענף ב-67 מיליון שקל בשנה (לעומת 58 מיליון שקל בכל אחת מ-5 השנים האחרונות).

ההצעה, שהוגשה על-ידי הקואליציה, נבלמה כבר בקריאה הראשונה אמש על-ידי האופוזיציונרים מקדימה, שהטיעון שהציגו חבריה היה, בלשון המעטה, מקומם.

ח"כ יואל חסון, יו"ר סיעת קדימה, טען כי סיעתו הצביעה נגד התוספת לתקציב, משום שהתוספת (של 9 מיליון שקל בשנה), אינה משמעותית מספיק. מה שח"כ חסון "שכח" להוסיף הוא שבהיעדר רוב להצעה, יידרדר התקציב לכדי 30 מיליון שקל.

לתוצאת ההצעה של אתמול אחראים לא רק אנשי קדימה, אלא כל אותם חברי כנסת שנעדרו מהמליאה מסיבות שונות. רק 19 חברי כנסת השתתפו בהצבעה אתמול. 13 חברי כנסת התנגדו להצעה, לעומת 6 שתמכו בה.

שרת התרבות, לימור לבנת, תקפה את התנהלות חברי הכנסת של קדימה. לדבריה, "ענף הקולנוע בשיא תנופתו בארץ ובחו"ל הוכשל בחוסר אחריות על-ידי קדימה, שלא ראתה לנגד עינה את חשיבות החוק והשלכותיו המיידיות על תעשיית הקולנוע בישראל. ההחלטה שהעבירה קדימה תמית אסון על תעשיית הקולנוע על כל זרועותיה, שזכתה עד כה להישגים רבים".