אין עוד מלבדו

נאמנות אבסולוטית של הצרכן? יש רק מקום אחד שבו זה יכול לקרות - הרחוב החרדי

להפוך למותג בקהילה החרדית זה עניין מסובך. צריך לעמוד במגבלות הלכתיות, בדרישות חסכניות ולהיות קשובים לרחשי הרחוב. אבל למי שמצליח לפרוץ את המחסומים, מובטח גן עדן של צרכנים נאמנים. במסגרת מגזין "פירמה - דירוג המותגים 2009" שיופץ ביום שני הקרוב (13.7), מסמן קובי אריאלי את המותגים שזוכים לחיי נצח בקהילה החרדית, שרוב הסיכויים שמעולם לא שמעתם עליהם.

הכובע של בלמונדו ודלון: בורסלינו היא המגבעת שעדיין לא נס ליחה

קטגוריה: אופנה

בשנת 1857 הוקם מפעל כובעים בעיר אלסנדרייה, אשר במחוז פיימונטה שבאיטליה. את המפעל הקים ג'וזפה בורסלינו, שהעניק למפעל את שמו, ופסגת הישגיו היה כובע פדורה (Fedora). הגברים באירופה ובארה"ב התאהבו בכובע, וב-1970 ז'אן פול בלמונדו ואלן דלון שיחקו בסרט כשעל ראשם כובעי בורסלינו (לסרט קראו "בורסלינו").

עד אמצע המאה ה-20 גברים החליטו כי חבישת כובעים היא אקט תרבותי מוזר, בהנחה שאתה עובד במשרד ולא פועל שמנסה להסתיר את ראשו מהשמש הקופחת. אולם ברגע שהגויים זנחו את כובעי הבורסלינו, החרדים מהזרם הליטאי וגם חסידי חב"ד אימצו את הכובעים הללו בהתלהבות לראשם.

למעשה אין שום ליטאי או חב"דניק שמעז להתפלל, או אפילו ללכת ברחוב, כשעל ראשו כיפה בלבד. כיום יש עוד עשרות יצרני כובעים, אולם את המקום הראשון עדיין תופס הבורסלינו.

דבר אליי יפה: כאן אף אחד לא צריך iphone - אבל סלולרי בלי SMS דווקא כן

קטגוריה: טלקומוניקציה

כאשר במגזר החרדי משווקים כוסות חד-פעמיות עם הכשר (מחשש שהם צופו בחומר הכולל שומן מהחי), ואפילו לנייר הטואלט יש אישור שמעיד כי הוא יוצר ללא חילול שבת - זו היתה רק שאלה של זמן עד שייוצר גם טלפון כשר.

טלפון כשר, שזוכה לברכת הרבנים החרדים, הוא כזה שבו לא ניתן לגלוש באינטרנט, ואין בו מצלמה. בטלפון כשר גם לא ניתן לקבל או לשלוח מסרונים, שבעזרתם כידוע אפשר לשלוח מסרי זימה, או סתם לסמס בשתיים לפנות בוקר "ער?" ("עכשיו כבר לא, חלאה"). זה התחיל כדרישה חרדית שהחברות הסלולריות נכנעו לה, וכיום גם חרדי אמיתי שלא מחזיק בטלפון כשר מתאמץ להסתיר את החרפה הזו.