IMF מעלה את תחזית הצמיחה העולמית ב-0.5%

קרן המטבע: "הכלכלה העולמית מתחילה לצאת ממיתון שלא נראה כמותו מאז מלחמת העולם השנייה, אך ההתייצבות אינה מאוזנת וההתאוששות צפויה להיות איטית"

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מעלה היום (ד') את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית לשנתיים הקרובות, אך מזהירה באותה נשימה כי ההתאוששות מהמיתון תהיה איטית והדרגתית. הקרן העלתה את תחזית הצמיחה העולמית ב-0.5% לשנים 2009-2010, והיא צופה השנה צמיחה שלילית של 1.4% ובשנה הבאה חזרה לצמיחה חיובית של 2.5%.

להלן גרף של התחזיות באדיבות קרן המטבע הבינלאומית.

תחזית צמיחה עולמית

"הכלכלה העולמית מתחילה לצאת ממיתון שלא נראה כמותו מאז מלחמת העולם השנייה, אך ההתייצבות אינה מאוזנת וההתאוששות צפויה להיות איטית", נמסר מה-IMF. "המצב בשווקים הפיננסים השתפר יותר מהצפוי, בעיקר הודות להתערבויות הממשלתיות. נתוני המאקרו האחרונים מצביעים על התמתנות בקצב ההידרדרות הכלכלית".

קרן המטבע הבינלאומית מייעצת למדינות רבות בעולם, לגופים פיננסים ולבנקים מרכזיים, כולל לבנק ישראל המסתמך על התחזיות הכלכליות שלה. קרן המטבע שומרת על אופטימיות זהירה, והדגש הוא על המילה זהירה. בקרן מדגישים כי "למרות הסימנים החיוביים, המיתון העולמי טרם הסתיים, וההתאוששות תהיה איטית, שכן המערכת הפיננסית תמשיך להיות חלשה".

בקרן המטבע כבר רואים אסטרטגיות יציאה של הממשלות מהשווקים, והם מעריכים עוד כי בעולם הכלכלי שלאחר המשבר, משקי הבית יחסכו יותר ויצרכו פחות, מה שיעיב גם כן על הצמיחה בעתיד הקרוב.

"המטרה העיקרית היא עדיין חיזוק המערכת הפיננסית", נמסר מה-IMF. "המדיניות הפיסקאלית חייבת להמשיך להיות תומכת (בעידוד הצמיחה - ע.ב.י), ובמקביל יש להכין את הקרקע להפסקה מסודרת של ההתערבות היוצאת דופן בשווקים".