חייך - תייגתי אותך: Face.com מאתרת ומזהה תמונות אישיות ברחבי הרשת

"השירות שלנו, שמוצע כעת רק בפייסבוק כאפליקציית Photo Finder, מציע דרך כייפית למציאת תמונות אישיות, שאף אחד לא תייג אותן ולכן אנשים לא ידעו בכלל על קיומן, ולאנדקס אותן בקלות"

יותר מ-900 מיליון תמונות מועלות מדי חודש לפייסבוק, ואחד השימושים האהובים שמציעה הרשת החברתית הפופולרית הוא שיתוף סוציאלי של תמונות. את זה השכיל להפנים הסטארט-אפ הישראלי Face.com, שמלבד הדומיין השווה שלו, הוא גם שואף לסייע לגולשי האינטרנט למצוא תמונות שלהם ושל החברים שלהם, שמסתובבות ברחבי הרשת.

Face.com הוקמה ב-2007 על-ידי גיל הירש (מנכ"ל), יניב טייגמן (סמנכ"ל טכנולוגיות), אדן שוחט (חבר דירקטוריון) ומוטי שניברג (יו"ר החברה), במטרה "לבנות פלטפורמה לזיהוי אנשים בתמונות במרחב האינטרנטי", מסביר הירש. "הטכנולוגיה שלנו יודעת לזהות אנשים במצבים רגילים, כגון עם משקפיים, בפרופיל או שצולמו בתאורה גרועה, לצד תמונות שלא בפוקוס". לדבריו, הטכנולוגיה סורקת כמיליארד תמונות מדי חודש, ובהן היא הצליחה כבר לאתר מיליוני אנשים.

"השירות שלנו, שמוצע כעת רק בפייסבוק כאפליקציית Photo Finder, מציע דרך כייפית למציאת תמונות אישיות, שאף אחד לא תייג אותן ולכן אנשים לא ידעו בכלל על קיומן, ולאנדקס אותן בקלות", אומר הירש. מרגע התקנת האפליקציה, המערכת מתחילה למצוא תמונות לא מתוייגות של המשתמש ושל החברים שלו, ומציגה אותן בצורת גלריית תמונות. המשתמשים, מצידם, יכולים לאשר האם מדובר בהם, כאשר ליד כל תמונה מוצגת רמת הוודאות של המערכת, לבחור להחביא אותה מפני אחרים ואף לסייע למערכת לתייג תמונות של חברים אחרים.

הירש הוא אחד ממקימי פרויקט הגאראז' גיקס, שמהווה מקום מפגש לסטארט-אפיסטים. בעברו עבד באמדוקס. את האפליקציה הם שיחררו בגרסת אלפא סגורה לפני 3 חודשים ומספר המשתמשים שלה עומד על כמה עשרות אלפים, בארץ ובחו"ל. לדברי הירש, "כל משתמש שמתקין את האפליקציה גורם למערכת לסרוק בממוצע 100 אלף תמונות". לדבריו, בחודשים הקרובים תושק האפליקציה בגרסה פתוחה, לצד שירותים נוספים שיתבססו על הטכנולוגיה הזו.

עד כה גייסה החברה סכום משוער של יותר מ-1 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים מהארץ ומחו"ל, וכעת מתמקדים היזמים בשכלול המוצר. בין לבין פרסמו היזמים מאמר אקדמי בתחום, במסגרת פרויקט של אוניברסיטת מסצ'וסטס, שנחשב היום לבנצ'מרק בתחום. "אנחנו רוצים להיות בכל מקום שבו יהיו תמונות ואנשים, וגם לקחת חלק בצד המחקרי", מוסיף הירש.

מה המודל העסקי שלכם?

הירש: "אנחנו עוד לא רוצים לחשוף את המודל העסקי, אבל אני יכול להגיד שמדובר בשילוב של פרסום, שותפויות ושירותי פרימיום". גם לגבי המועד שבו תגיע החברה למצב של רווחיות הירש לא מוכן להתחייב.

בכל הנוגע למתחרים, הירש אומר ש"מה שרלבנטי לתחום שלנו זה דווקא שירותים כמו פיקאסה, או iPhoto. אלו השימושים הראשונים של זיהוי פנים בתמונות עבור מטרות מסחריות. אולם, השירותים הללו מציעים בעיקר לארגן תמונות אבל לא לחפש תמונות, ולכן גם הטכנולוגיה שונה לחלוטין. לכן, אין לנו מתחרים ישירים", הוא מסכם.