בריטיש ישראל חתמה הסכם לרכישת הזכויות במתחם איקאה

חתמה הסכם מותלה לרכישת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, שמחזיקה במתחם ■ שווי נכסי אירוס הגלבוע מוערך ב-510 מיליון שקל, וסך חובותיה לבנקים ולצדדים שלישיים הוא כ-360 מיליון שקל

חברת בריטיש ישראל , שבשליטת ליאו נואי, הודיעה היום (ה') לבורסה כי חתמה על הסכם מותלה לרכישת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה במתחם איקאה במעוין שורק בראשון-לציון. זאת בכפוף ולאחר אישור תוכנית בניין עיר המתייחסת למתחם.

יצויין, כי ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב טרם סיימה לדון בהתנגדויות לתוכנית המצומצמת למתחם איקאה, על אף שכל ההתנגדויות הוסרו.

ביולי 2006 התקשרה בריטיש ישראל באמצעות החברה בת אזו-ריט עם בעלי מניותיה של אירוס הגלבוע בהסכם הקצאה מותנה, שעל-פיו יוקצו לבריטיש בסוף ינואר 2007 - או במועד פתיחת המתחם בראשון-לציון - שליש או לכל היותר 43.33% ממניות אירוס הגלבוע של מתיו ברונפמן ושולם פישר.

על פי ההסכם המותלה תהיה בריטיש ישראל בעלת מתחם איקאה, בעלת 75 הדונם הפנויים בסביבתו של מתחם איקאה, ובעלת מרכז מסחרי בבית"ר עלית ששייך לאירוס הגלבוע. שווי נכסי אירוס הגלבוע מוערך ב-510 מיליון שקל וסך חובותיה לבנקים ולצדדים שלישיים הוא כ-360 מיליון שקל.

תמורת רכישת הזכויות באירוס הגלבוע ותמורת המחאה אל החברה של הזכויות לגבי הלוואות שהועמדו לחברה הנרכשת, תשולם על ידי בריטיש בדרך של הקצאת מניות בחברה לבעלים הנוכחיים של אירוס הגלבוע, שיהיו בסך הכל כ-9.6% מהון המניות של החברה.

ההסכם המתולה טרם נחתם על ידי הצדדים וטרם אושר על ידי דירקטוריון בריטיש ישראל. ההתקשרות בהסכם המותלה כפופה לאישור דירקטוריון החברה.

ההסכם כולל גם את השטח של חברת שפתנית שרכשה אירוס הגלבוע מידי רוני יצחקי תמורת 20-30 מיליון שקל, על כך פרסמנו בחודש שעבר. שפתנית התנגדה לתוכנית איקאה המצומצמת, אולם משנרכשה על ידי אירוס הגלבוע הוסרה התנגדות זו.