צ'רלטון להתאחדות לכדורגל: לא נמשיך לשדר בעונה הקרובה את ליגת העל

גורם בהתאחדות: "צ'רלטון יישארו עם ההתאחדות עד 2012 כפי שהתחייבו. כל עוד הם לא הגיעו לפשיטת-רגל, אין להם סיכוי לצאת מההסכם" ■ בתגובה לתביעת ההתאחדות הגישה צ'רלטון תביעת נגד בסך 42 מיליון שקל

חברת צ'רלטון, המפעילה את ערוצים ספורט 1 וספורט 2, הודיעה במכתב רשמי להתאחדות לכדורגל כי היא אינה מתכוונת להמשיך ולשדר את משחקי ליגת העל בעונות הקרובות.

צ'רלטון, שמחזיקה בזכויות השידור של המשחקים המשניים (משחקים 2-6), נמצאת בהליך בוררות מול ההתאחדות לכדורגל.

השבוע הגישו ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב תביעה בסך 12 מיליון שקל כנגד צ'רלטון, בטענה כי היא מפרה את ההסכמים עימן, גורמת להפרות שרשרת מול צדדים שלישיים, ואף אינה מעמידה ערבות אישית של בעליה כפי שהתחייבה בהסכם.

בעונה האחרונה היתה אמורה צ'רלטון להעביר בגין הזיכיון לעונת 2008/09 סכום כולל של 24.5 מיליון שקל, מתוכו העבירה כ-8.1 מיליון שקל בלבד, בעוד 12.6 מיליון שקל גבתה ההתאחדות באמצעות חילוט ערבויות.

בהתאחדות לכדורגל חוששים כי צ'רלטון לא תעביר במועד שנקבע (עד 5 באוגוסט 2009) את התשלום הראשון עבור הזיכיון לעונת 2009/10 בסך 6.7 מיליון שקל.

בהתאחדות לכדורגל טוענים כי בצ'רלטון מסרבים לעמוד בתנאי התשלום של הזיכיון, בניסיון להפעיל לחץ על ההתאחדות ובכך להפחית את המחיר עבור הזכויות.

גורם בהתאחדות אמר היום (ה') ל"גלובס" כי "אין שום סיכוי שההתאחדות לכדרוגל תסכים לצאת מההסכם הזה. צ'רלטון יישארו עם ההתאחדות עד 2012 כפי שהם התחייבו. כל עוד הם לא הגיעו לפשיטת-רגל, אין להם שום סיכוי לצאת מההסכם הזה".

בתגובה לתביעה של ההתאחדות לכדורגל כנגד צ'רלטון, הגישה החברה תביעת נגד בסך 42 מיליון שקל כנגד ההתאחדות.