הגרסאות הכפולות של חגי הדס

מה עוד הוא יגלה ולמי, תחת לחץ התקשורת

"התנהגותו חותרת תחת אחד מערכי היסוד שעליהם נשען הצבא, אמינות אישית, דיווח אמת. קוד האמת הוא ערך שלם שלא ניתן לחצות אותו ולפלג אותו למקטעים", את הדברים הללו אמרו שופטי בית הדין הצבאי על תא"ל צ'יקו תמיר כשקבעו שיורד בדרגה. החלטת השופטים עוררה ויכוח רחב בצבא. אין ספק כי תמיר הינו לוחם רב פעלים אך שופטי בית הדין העדיפו את ערכי האמת על תורת הלחימה.

כמו תמיר גם חגי הדס, בכיר המוסד לשעבר, שהתמנה לאחרונה לעמוד בראש המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט, הוא איש רב פעלים. יש לקוות שהוא בקיא יותר בביטחון מאשר בעסקים אבל למרות הכול זו לא השאלה האמיתית.

הדס מכהן כדירקטור בחברת התוכנה סייפסקיי (SafeSky) החברה האם של חברת לייפקיפר (LifeKeeper) מפתחת המדבקה המתריעה על שינויים בפעילות הלב, אמר לאמצעי התקשורת אתמול כי הופקדה מקדמה בחשבון החברה וכי הוא אישית ראה זאת. הבוקר, השתנתה גרסתו במעט (כלכליסט) והוא ציין כי אדם בחברה אשר הוא סומך על דיווחיו אמר לו שהכסף הופקד. בנוסף, ממשיכים הדס וחבריו לפזר הבטחות וצפירות הרגעה בנוסח: "בסוף כולם יאכלו את הכובע".

אז נכון, בשונה מתמיר, בנו של הדס לא נהג ברכב ללא רישיון, כמו כן, יתכן שאם הוא לא היה מתמנה לתפקיד כה רגיש וחשוב כמו החזרתו של גלעד שליט, איש לא היה מתעניין בו והוא היה נחשב עוד גנרל לשעבר ש"נפל" בעסקים.

הודעה ברוח הדברים יצאה הודעה מלשכת ראש הממשלה: "ענייניו הפרטיים ובכלל זה פעילותו העסקית נעשים על אחריותו האישית ובידיעתו בלבד, ואינם קשורים לתפקידו הציבורי. להדס יש עבר עשיר של פעילות למען ביטחון ישראל וקהילת המודיעין במשך שנים ארוכות. על בסיס רקורד מוצלח זה הוא נבחר לעסוק במשא-ומתן על גלעד שליט".

בניגוד להודעות המרגיעות מלשכת נתניהו, הבעיה עם הדס שהוא הופקד לאחרונה על תפקיד אשר חלק גדול משמעותי ואף קריטי להצלחתו הוא עמידה בלחצים.

לדעתי, זה מה שקרה להדס, הוא לא עמד בלחץ התקשורת. לפחות כרגע, כשחלק מהפרטים עדיין אינם ידועים, נראה כי הדס הבין ש"אכל אותה", אך העדיף למסור גרסאות לא מדויקות לגבי אישור העסקה (בדומה למקדמה שהופקדה), במקום להגיד שיש פרטים שאינם ידועים לו והוא מתכוון לבדוק אותם לפני שהוא מגיב.

המשא ומתן על שחרורו של שליט לא החל אפילו (לא באשמתו של הדס כמובן), וכבר מסתמן שמנהלו העתידי אינו מצליח לעמוד בלחצים של אמצעי התקשורת. איך יעמוד הדס בלחצים תקשורתיים במהלך המשא ומתן על שחרורו של שליט? איך יעמוד בלחצי המשפחה? האם גם אז הוא יגיד דברים לא בדוקים? או גרוע מכך, האם "יישבר" וישחרר דברים שאסור להגיד במהלך המשא ומתן?

פרשת המע"מ על פירות וירקות הראתה כיצד עומד ראש הממשלה בלחצים, האם גם נציגו למשא ומתן לשחרורו של שליט הוא כזה?

האם כדאי לחכות ולבדוק מה יקרה לו (להדס) במהלך המו"מ לשחרור שליט? אני לא בטוח.

יותם זיו הוא בעלים של משרד ליחסי ציבור