דורון כוכבי, מנהל מחלקת המסים בקוסט-פורר, עוזב את הפירמה

פרישתו של כוכבי מצטרפת לעזיבתו של סגן יו"ר פירמת רואי החשבון, מוטי זינגר, לפני כחודש ■ כוכבי עוזב לאחר שהושגה הסכמה בינו לבין המשרד

רו"ח דורון כוכבי, מנהל מחלקת המסים בפירמת רואי החשבון המובילה "ארנס אנד יאנג קוסט פורר גבאי את קסירר", עוזב את הפירמה לאחר דין ודברים שהתנהל בינו לבין הפירמה בחודשים האחרונים - כך נודע ל"גלובס".

כוכבי, אחד השותפים הבכירים בפירמה, מנהל את מחלקת המסים במשותף עם רו"ח אריה פונדק. כוכבי מנהל את מחלקת המסים ב-20 השנים האחרונות - בתחילה במסגרת משרד קוסט פורר את גבאי; לאחר מכן, עם מיזוג הפירמה עם משרד ליובושיץ קסירר לפני כעשור, מונה כוכבי למנהל המחלקה במשרד הממוזג, במשותף כאמור עם רו"ח אריה פונדק.

לפני שהצטרף למשרד קוסט, שימש כוכבי בתפקידים שונים במס הכנסה במשך מספר שנים. בנוסף, מרצה כוכבי בפקולטות למשפטים ובחוגים לחשבונאות בכמה אוניברסיטאות ומכללות. כמו כן, הוא משמש כחבר הוועדה המייעצת למחקר ופיתוח מאז היווסדה.

משרד מוביל

ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים התנהלו מגעים בין הצדדים - כוכבי מצד אחד והפירמה מצד שני - באשר לעזיבתו של כוכבי. נכון לעכשיו הצדדים עדיין צריכים לגבש את הפרטים הסופיים, ואולם הושגה הסכמה לגבי העזיבה.

יצויין כי לפני כחודש הודיע סגן יו"ר הפירמה, רו"ח מוטי זינגר, על עזיבתו לטובת הצטרפות למשרדו של רואה חשבון יצחק סוארי.

משרד ארנס אנד יאנג קוסט פורר גבאי את קסירר הינו משרד רואי החשבון המוביל בגודלו, ומונה כ-1,700 עובדים. בראש הפירמה עומד רו"ח רונן בראל, שבאחרונה הוזכר שמו כמועמד לתפקיד יו"ר בנק הפועלים, זאת לאחר שיו"ר הבנק דני דנקנר אולץ לעזוב את התפקיד בעקבות לחצו של בנק ישראל.

סירב להתייחס

משרד ארנס אנד יאנג קוסט פורר גבאי את קסירר הוא, כאמור, המשרד המוביל בקרב משרדי ה"ביג 5". המשרד מטפל במספר הרב ביותר של חברות ציבוריות, הן חברות הנסחרות בישראל והן חברות הנסחרות בחו"ל. כמו כן, מטפל המשרד בחברות היי-טק רבות. כוכבי טיפל בזמנו, בין היתר, בהסדר המס של מייסד סייפן, בועז איתן.

מהפירמה נמסר בתגובה כי כוכבי אכן עוזב, וכי רו"ח שולמן יצטרף לפונדק בניהול מחלקת המסים. כוכבי עצמו סירב להתייחס לידיעה.