תמיכה ממושכת מעל 840

הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה כל עוד תל אביב 25 מעל 840

* ניתוח טכני של תל אביב 25 לקראת פתיחת שבוע המסחר

רמת התמיכה 840 הפכה להיות רמת תמיכה משמעותית מאוד לתל אביב 25 בשבועות האחרונים. בדיעבד, אנחנו מוצאים את עצמנו מתייחסים אליה שוב ושוב כשבמקביל המסחר הופך למשעמם יותר ויותר.

אבל, אין להשתעמם מהשעמום. יתרה מכך, שחקני אופציות מקצועיים יכתבו אופציות כנגד השעמום (ירידה בתנודתיות בשפה המקצועית) וירוויחו משחיקת הפרמיות.

מכיוון שאנחנו יודעים על תקופת הדשדוש רק בדיעבד, צריך לקחת את הזמן המבוזבז במעקב אחריה כחלק מהעניין של מעקב אחרי שווקים ומניות. כמו צייד וכמו דייג, המתנה סבלנית הם חלק מהתהליך שבסופו ארוחה טובה. כפי שדייג מפסיד פיתיונות קטנים במהלך הדיג, גם סוחר יכול להפסיד הפסדים קטנים בתקופת הדשדוש כתוצאה מביצוע מהלכי סרק.

אחרי הדשדוש והשעמום מגיע מהלך משמעותי אותו לא נרצה להחמיץ בגלל שנרדמנו בשמירה. בכל הקשור בתל אביב 25, נראה שהמהלך המשמעותי קרוב. אנחנו מעריכים זאת על סמך העובדה שתל אביב 25 נע בתוך משולש. צלע אחת של המשולש היא התמיכה ב-840. צלע שניה של המשולש היא קו המגמה היורד שסוגר לכיוון קודקוד המשולש. ככל שחולף הזמן ותל אביב 25 נע לכיוון קודקוד המשולש, כך עולה הסיכוי לפריצה של המשולש.

הנחת המוצא הבסיסית של הניתוח הטכני היא שמשולש ייפרץ בכיוון המגמה שקדמה לו, מגמת עליה במקרה הנוכחי. האינדיקטורים הטכניים תומכים בינתיים באפשרות הזו. נכון ליום חמישי-סיום המסחר, מהלך מעל 875 יחשב כפריצה כלפי מעלה של המשולש. אם כך יהיה, תל אביב 25 אמור יהיה לבצע מהלך עליה משמעותי בהמשך. מנגד, מהלך מהימן מתחת ל-840 (ירידה מתחת ל-832) ילמד על סיכוי לירידה משמעותית בהמשך.

השורה התחתונה: הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה כל עוד תל אביב 25 מעל 840. קיץ הוא תקופה של דשדוש, לא צריך להתייחס לכל גל אבל אסור לאבד את הערנות משום שבסוף יגיע גל גדול.

segalziv@gmail.com
http://zivsegal.blogspot.com