שר האוצר, יובל שטייניץ: "ראשי ממשלות תמיד התערבו"

בראיון ליומן השבוע של ערוץ 2: "אני עדיין חושב שצריך להטיל מע"מ על הכל" ■ "אני מלא סיפוק. קיבלנו ממשלה ללא תקציב" ■ "היתה פה הזדמנות להישג - אני חשבתי אחרת. נאבקתי"

"אני מאוד מסופק ממה שעשינו פה ב-100 ימים. זה הרבה מאוד - כי קיבלנו ממשלה ללא תקציב", אמר ליומן שישי של חברת החדשות של ערוץ 2 שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ (הליכוד). זאת, בתגובה לשאלה "האם נבגד על-ידי ראש הממשלה". נתניהו, כזכור, התקפל השבוע ברגע האחרון כשהחליט לבטל את הטלת המע"מ על פירות וירקות, רעיון אותו קידם שטייניץ בן מפלגתו.

"אני עדיין חושב שצריך להיות מע"מ על הכל", אמר שטייניץ. "אני משוכנע שאם אני צריך לבחור בין לקיחת מס ממעלימי מס (יש המון הון שחור מאחורי היעדר הע"מ על פירות וירקות, הסביר השר) לבין לתת הטבות מס לשכבות ביניים", מה שמועדף על שטייניץ. "יחד עם זאת, אני מכבד את החלטתו של נתניהו; הוא ראש הממשלה - וזכותו לחשוב אחרת".

■ אני זוכר שאחרי פרשת עסקת החבילה ואורי יוגב, הייתה הבנה שהוא (בנימין נתניהו) לא יפעיל התערבות נוקבת בענייני עסקת החבילה.

"תראה, אמרתי כבר שאני לא מאושר. היתה פה הזדמנות להישג. יכולנו, לצד התקציב, לתקן עיוות היסטורי. ראשי ממשלות תמיד התערבו, וכך ראש הממשלה תמיד מתערב בכל דבר - בביטחון, חוץ וגם בכלכלה. אני חשבתי אחרת. נאבקתי. דבר שחשבתי שהוא גם צודק וגם נכון. נכון לבטל עיוות היסטורי ולקחת פחות מס פחות מהמעמד העובד".

■ יש הרבה פרשנים כלכליים שקשרו לך כתרים שבוודאי לא תרצה לשמוע. אני זוכר בימיך כיו"ר ועדת החוץ והביטחון שקרנת מאושר. יש לך כוונות טובות, אבל אולי עשית טעות שלקחת את התפקיד?

"גם עכשיו אני מלא סיפוק: עסקת החבילה, תקציב דו שנתי המהווה תקדים כחול-לבן. תוכנית להתמודדות עם המשבר, המון תהליכים שתקועים הרבה זמן - חוק בנק ישראל, למשל". שטייניץ הזכיר כי קיבל מחמאות במאמר שהתפרסם עליו ועל כלכלת ישראל ב"אקונומיסט" הבריטי.