היסטוריה: נבחרת הטניס הישראלית העפילה לחצי גמר הדייויס

11 אלף צופים בהיכל נוקיה ראו בסוף השבוע את את דודי סלע, הראל לוי, אנדי רם ויוני ארליך משלימים ניצחון 0-3 על רוסיה, שרק לפני שלוש שנים זכתה בגביע דייויס ■ אנדי רם: "כל המדינה שותפה להיסטוריה"

נבחרת הטניס של ישראל עשתה היום (שבת) היסטוריה אחרי שניצחה את נבחרת רוסיה ברבע הגמר של גביע דייויס והעפילה לראשונה בתולדותיה לשלב חצי הגמר, שם תפגוש את המנצחת במשחק בין גרמניה לספרד.

11,000 צופים בהיכל נוקיה ראו היום את אנדי רם ויוני ארליך מנצחים 2-3 במשחק הזוגות (3-6, 4-6, 7-6, 6-4, 4-6) את מראט סאפין ואיגור קוניצין, ובכך משלימים ניצחון חלק של 0-3 על נבחרת רוסיה ברבע גמר הדייויס, אחרי שאתמול הראל לוי ודודי סלע ניצחו במשחקי היחידים את איגור אנדרייב ומיכאל יוז'ני.

מדובר בהישג גדול עבור הנבחרת, בהתחשב בכך שהרוסים נחשבים לאחת מנבחרות הדייויס החזקות בעולם. הם זכו בעבר בגביע ב-2002 ו-2006, והגיעו עד לגמר ב-1994 ו-1995. עבור ישראל זו תהיה, כאמור, הופעה ראשונה בשלב חצי הגמר. בפעם האחרונה העפילה הנבחרת לרבע הגמר ב-1987.

יוני ארליך אמר מיד לאחר משחק הזוגות, שהתארך ליותר מארבע שעות: "אין לי טיפת דם בגוף, אני מקווה שאני לא צריך אינפוזיה אחרי היום הזה. אני מודה לכל הקהל המדהים שהיה כאן היום. נשארנו במשחק היום רק בגלל הקהל הזה. כשאנדי ויוני באים קורים דברים טובים".

אנדי רם: "היה לנו נורא כיף בהתחלה, אז משכנו את המשחק עוד כמה שעות בשביל הקהל. הגדולה של הנבחרת הזאת זאת האחדות שלה, וזה שכולנו ביחד. כל המדינה עכשיו שותפה להיסטוריה, זה לא נקלט".

הראל לוי: "איזה חגיגות הולכות להיות. אנחנו הולכים לסגור את העיר".

דודי סלע: "לא יאומן. אני לא מעכל שאנחנו בין ה-4 הנבחרות הגדולות בעולם. אני מקווה שגם החצי גמר יהיה בישראל, אני מת לשחק פה שוב. סאפין עצבן אותנו קצת במסיבת עיתונאים, אז הראינו לו מה אנחנו שווים".

אייל רן, קפטן הנבחרת: "לפני שנה שאלו אותי אם יש לנו נבחרת של בית עליון. קודם כל יש לנו קהל של בית עליון. גם המדינה שלנו זה בית עליון. וגם הנבחרת הזאת - זו נבחרת של בית עליון".

אנדי רם ויוני ארליך חוגגים ניצחון בגביע דייויס 2009 / צילום: רויטרס