שטראוס רוכשת את תמי 4 תמורת 325 מיליון שקל

גלובס tv סכום העסקה כולל את התשלום במזומן עם סגירת העסקה, יתרת המזומנים בקופתה של תמי 4 והרווח הרבעוני הקרוב ■ תמי 4 תירכש באמצעות החברה הבת, H2Q, שמחר תחשוף את אסטרטגיית המים של הקבוצה

העסקה נחתמה - וקבוצת המזון שטראוס רוכשת את תמי 4, מותג ייצור מערכות לטיהור מי שתייה לשוק הביתי והמוסדי של חברת תנה תמורת 325 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

סכום העסקה כולל את התשלום במזומן עם סגירת העסקה, יתרת המזומנים בקופתה של תמי 4 והרווח הרבעוני הקרוב.

קבוצת שטראוס תרכוש את החברה באמצעות H2Q, חברה בת העוסקת בתחום המים. מחר (א') בבוקר תכנס H2Q מסיבת עיתונאים על מנת לחשוף את אסטרטגיית המים של הקבוצה.

ההסכם נחתם כבר אתמול (ו'), והערב חוגגים הצדדים את חתימתו בפתח-תקווה.

מקבוצת שטראוס נמסר בתגובה: "איננו מגיבים לסדר יומה של החברה". מעבר לכך סירב הדובר להגיב.

בעלת המניות העיקרית בתמי 4 של חברת תנה היא קרן ההון הפרטי פימי שבשליטת ישי דוידי (40%). חברת תנה נוסדה בקיבוץ נתיב הל"ה (שמחזיק בה 30%), וברבעון הראשון של 2009 היו הכנסותיה, על-פי ההערכות, 67 מיליון שקל, המהוות קצב שנתי של כ-270 מיליון שקל, והרווח הנקי הוערך ב-6.23 מיליון שקל.

ב-2008 עמד מחזור המכירות של תמי 4 על כ-248 מיליון שקל, והיא סיימה את השנה עם רווח נקי של 19.5 מיליון שקל, כך שתג המחיר שנקבע לה בעסקה משקף מכפיל של 14.6 על הרווח הנקי.

"תוספת פעילות תמי 4 תגדיל את הרווח הנקי של שטראוס בסדר גודל של 8%-9%", העריך רק בתחילת השבוע האנליסט גיל דטנר מבית ההשקעות אקסלנס-נשואה.

נציין כי באמצעות רכישת תמי 4 תוקעת קבוצת שטראוס יתד נוסף בפעילות המשקאות, מעבר לפעילות הליבה באמצעות המחלבה. זאת, לאחר שהחברה המרכזית למשקאות קלים שבשליטת מוזי ורטהיים (זכיינית קוקה-קולה בארץ) רכשה לפני מספר שנים את מחלבת טרה, תחת האסטרטגיה לספק קולקציית משקאות מכל הסוגים לצרכן הסופי ("Full Beverage").

יו"ר קבוצת שטראוס היא עפרה שטראוס, המחזיקה ב-0.85% מהון המניות, נוסף על 73.08% בבעלות משפחתית (באמצעות שטראוס אחזקות), בה אביה, מיכאל שטראוס (המחזיק במישרין ב-0.2% ממניות הקבוצה), משמש כיו"ר. גדי לסין הוא המנכ"ל הנכנס של קבוצת שטראוס במקומו של ארז ויגודמן, שעתיד לשמש כמנכ"ל מכתשים אגן.

מתחילת השנה טיפסה מניית קבוצת המזון, הנמנית עם מדד המעו"ף, ב-25.7% לשווי שוק של 4.63 מיליארד שקל. שיעור הרווח התפעולי של שטראוס עלה ברבעון הראשון ל-12%, לעומת 10.4% מתוך סך ההכנסות ברבעון הראשון אשתקד.

שטראוס