הסיבה לרכישת תמי 4: שטראוס תשיק מסנן למזהמים מתכתיים וכימיים

גלובס tv זאת ללא הוצאת המינרלים מהמים ■ כל המסננים הקיימים היום בשוק הישראלי והעולמי מסננים את המים מפני מזהמים ביולוגיים בלבד ■ מדובר בפטנט שיקנה לשטראוס יתרון ברור

שטראוס חתמה בסוף השבוע על הסכם לרכישת חברת תנה, בעלת המותג תמי 4. עכשיו גם מתבררת הסיבה לעסקה:

ל"גלובס" נודע כי הפטנט שבו מחזיקה שטראוס במיזם תעשיות המים H2Q, שדרכו היא מבצעת את העסקה, הוא מסנן המאפשר - לראשונה בעולם - סינון של מזהמים מתכתיים וכימיים מהמים, וזאת ללא הוצאת המינרלים מהמים. שטראוס מבקשת להשתמש בפלטפורמה של תמי 4 על מנת לקצר את משך הזמן שבו ייצא הפטנט לשוק.

יצויין כי כל המסננים הקיימים היום בשוק הישראלי והעולמי מסננים את המים מפני מזהמים ביולוגיים בלבד. המסננים היחידים בשוק המסננים גם מזהמים מתכתיים וכימיים הם מסננים הפועלים בשיטת אוסמוזה הפוכה, שבמסגרתה תהליך הסינון מסנן גם את המינרלים מהמים. מדובר למעשה בפטנט שיקנה לשטראוס יתרון ברור על פני כל החברות, הישראליות והבינלאומיות, העוסקות בתחום המים המינרליים ובתחום כדי המים לבתים פרטיים ומוסדות.

פוטנציאל המיזם גבוה במיוחד, ולא לחינם הגדירה אותו שטראוס בעבר כאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של הקבוצה. ככל הידוע, הפטנט כבר עבר את שלב ההיתכנות, ולכן שטראוס ביקשה לחסוך 2-3 שנים שהיה לוקח לה לגבש תשתית ייצורית ופלטפורמה מתאימה לשיווק הפטנט.

בהקשר זה ראוי לציין כי לשטראוס אין תשתית לשיווק מכונות, ופעילות הקפה שלה במכונות בחו"ל מתבצעת באמצעות שיתוף-פעולה עם חברת הקפה לוואצה.

הפלטפורמה של תמי 4 תעניק לשטראוס את הטכנולוגיה למכשיר הביתי המפותח מאוד בעולם מבחינת גודלו הקטן והקומפקטי, תשתית ייצור ויידע והבנה בשוק שירות לקוחות ושירות הביתה.

מחר (א') בבוקר צפויה שטראוס לקיים מסיבת עיתונאים שבה תחשוף את אסטרטגיית המים של החברה המתבצעת באמצעות H2Q - מיזם שבו שטראוס מחזיקה ב-51%.

שטראוס רוכשת באמצעות המיזם את חברת תמי 4 תמורת סכום המוערך בכ-325 מיליון שקל. סכום זה כולל את התשלום המיידי ששטראוס תשלם עבור החברה בעת הקלוסינג, הערכה באשר לתוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי השנה ואת קופת המזומנים של תמי 4.

חברת תנה נמצאת בבעלות קרן פימי של ישי דוידי (41%), קאזו השקעות של שמואל וולודינגר (18%), קיבוץ נתיב הל"ה (31.5%) ופסגות (9.5%).

כפי שנחשף ב"גלובס", ברבעון הראשון של 2009 הכנסות תמי 4 הסתכמו ב-67 מיליון שקל, השקולות לקצב שנתי של כ-270 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-6.23 מיליון שקל. ב-2008 עמד מחזור המכירות של תמי 4 על כ-248 מיליון שקל, והיא סיימה את השנה עם רווח נקי של 19.5 מיליון שקל.

שטראוס היא זו שתזרים את הכסף לעסקת רכישת תמי 4, וכפי הנראה תגדיל את אחזקתה במיזם עד לשליטה מובהקת.