נתניהו: "זה הזמן להיפגש עם אבו מאזן; בואו נעשה שלום"

רה"מ בישיבת הממשלה השבועית בבאר שבע: "לאוכלוסיה הפלסטינית החיה לצידנו יש זכות בסיסית לחיות בביטחון, בשלום ובשגשוג"

הזמנה פומבית ראשונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (א') לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להיפגש עימו. "בואו ניפגש, בואו נעשה שלום. בואו נשתף פעולה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה המתקיימת היום בבאר שבע. "אנחנו יכולים להביא משקיעים רבים לצעדים האלו שכבר התחלנו להניע, ולכן אין סיבה שלא ניפגש, אבו מאזן ואני, בכל מקום בארץ. כיוון שאנחנו כאן בבאר שבע אני קורא לו - בוא ניפגש כאן ונתחיל לקדם את השלום. אומרים לי שבימים אלה מלאו 30 שנה לשלום עם מצרים, וקצת יותר מ-30 שנה לפגישת אנואר סאדאת ומנחם בגין כאן במאי 1979. זה הזמן להיפגש", הוסיף ראש הממשלה.

"אני רוצה לומר מילה גם לשכנינו. לאוכלוסיה הפלסטינית החיה לצידנו יש זכות בסיסית לחיות בביטחון, בשלום ובשגשוג. בשבועות האחרונים עשינו מאמצים רבים כדי להקל על חייהם, הסרנו מחסומים רבים, החלטנו להרחיב את שעות הפעילות של מעבר אלנבי לסחורות נוספות והחלטתי לקדם שורת פרויקטים עם הפלסטינים שיקדמו את השלום. כל המאמצים הללו יכולים להגיע עד לנקודה מסוימת בלבד, והתוצאות יכפילו את עצמן בעשרות מונים רק אם יהיה שיתוף פעולה מהצד השני", המשיך נתניהו.

בנוסף, הורה ראש הממשלה להתחיל בתכנון מחדש של קו הרכבת מאילת לבאר שבע - תוכנית שגובשה בעבר במשרד התחבורה בתקופתו של שאול מופז. ראש הממשלה סיפר כי זו ישיבת הממשלה הראשונה שמתקיימת בבאר שבע אי פעם. "זו גם ישיבה ראשונה שלנו אחרי 100 ימי כהונה. באר שבע נבחרה שלא במקרה. נעסוק היום בפרויקטים שנקים כאן, מפארק נחל באר שבע דרך מעבר עיר הבה"דים בדרום שיחולל זינוק חד בהעברת אוכלוסיה בעלת יכולות מהמרכז לדרום, בהרחבת כביש 6 עד צומת הנגב, מה שיפתח את הדרום לתנועת אוכלוסיה אזרחית עם רכב".