בנק הפועלים: אישור הבונוס לניר ברונשטיין לווה בייעוץ משפטי

כזכור, רשות ני"ע טוענת כי בהליך אישור הבונוס של מנכ"ל פועלים שוקי הון, ניר ברונשטיין, נפלו פגמים ■ הערכות: הבנק יקטין בסופו של דבר את הבונוס של ברונשטיין בשל חשש מתביעות ייצוגיות

הליך אישור הבונוס למנכ"ל פועלים שוקי הון, ניר ברונשטיין, לווה בייעוץ משפטי של עו"ד עודד ערן, אחד מעורכי הדין מהמובילים בדיני חברות - כך יטען דירקטוריון בנק הפועלים בתשובתו הצפויה לרשות ניירות ערך, בהתייחס לפגמים בהליך אישור הבונוס על סך 9.5 מיליון שקל לברונשטיין.

במכתב ששיגרה רשות ניירות ערך לדירקטוריון הבנק, היא מצביעה על הפגמים שנפלו באישור הבונוס. הרשות טוענת בעיקר כי לא ניתן בדיון מענה הולם ואמיתי לסימני שאלה ותהיות מצד מספר דירקטורים באשר לבונוס של ברונשטיין.

האישור לא נעשה כלאחר יד

דירקטוריון הפועלים אמור למסור את תשובתו לרשות עד ליום חמישי הקרוב, וכן למסור דיווח מיידי. על הדירקטוריון להתייחס לטענות שמעלה הרשות במכתבה, ולהסביר את עמדתו באשר לבונוס.

בין היתר מתכוון הדירקטוריון לטעון בתשובתו כי הליך האישור לא נעשה כלאחר יד, וזאת בניגוד לטענות הרשות. בנוסף, כאמור, ההליך לווה על-ידי עו"ד עודד ערן, מומחה לדיני חברות, מה שמצביע לכאורה על כך שההליך היה תקין.

במכתבה מתייחסת הרשות בין היתר לטענת הדירקטור עודד שריג, לפיה עליית הערך של פועלים שוקי הון בגובה 150 מיליון דולר (הכוונה היא ככל הנראה ל-150 מיליון שקל), מורכבת בחלקה הארי מעליית ערך של תיק המניות המוחזקות עבור הבנק. המשמעות היא כי עליית הערך של החברה, ממנה נגזר הבונוס של ברונשטיין, אינה "אמיתית" - אלא כזאת שנובעת ברובה מעליית ערך תיק המניות. לכן, לכאורה, העלייה הזאת אינה אמורה להילקח בחשבון לצורך קביעת בונוס.

על כך מתכוון הבנק להשיב כי עליית הערך של תיק המניות כלל לא שימשה פרמטר בכל הנוגע לגזירת הבונוס של ברונשטיין. תשובת דירקטוריון הבנק תינתן על-ידי היועץ המשפטי הראשי, עו"ד אילן מזור.

ההערכה היא כי גם אם לבנק טענות נכבדות כנגד הנושאים שעלו במכתב של רשות ניירות ערך, בסופו של דבר הוא יערוך דיון מחודש בבונוס של ברונשטיין, כפי שדורשת הרשות, ויצמצם אותו במידה ניכרת. זאת, בין היתר, על רקע חשש מכך שהביקורת של הרשות תזמין תביעות ייצוגיות ותביעות נגזרות למיניהן.

תהליך כזה כבר התרחש בבנק בעבר, בנושא הבונוסים של היו"ר לשעבר, שלמה נחמה, המנכ"ל לשעבר, צבי זיו, והיו"ר היוצא, דני דנקנר. גם אז הבנק הפגין ביטחון בעמדתו בדבר גובהם של הבונוסים, אך בפועל הוא הגיע לפשרה בנושא - שהיתה גם על דעתה של רשות ניירות ערך שהתנגדה לבונוסים, וגם על דעתם של התובעים שהגישו תביעה נגזרת בעניין הבונוסים של השלושה.