הורייזן סמיקונדקטורס נסגרה: 80 העובדים פוטרו אחה"צ

החברה גייסה מאז הקמתה כ-35 מיליון דולר מהקרנות JVP, גיזה ו-CSK וכן מהקרן הארגונית (CVC) של היטאצ'י ומועסקים בה כ-80 עובדים ■ החברה פיתחה שבבים לתחום האלקטרוניקה הביתית והבידורית

סוף עצוב לחברת הוריזון סמיקונדקטורס. ל"גלובס" נודע כי הוריזון, שפיתחה שבבים לתחום האלקטרוניקה הביתית והבידורית, נמצאה בקשיים כספיים מזה תקופה והיום אחה"צ הודיעה החברה לעובדים על פיטוריהם ועל הפסקת פעילות החברה.

על-פי נתוני חברת המחקר IVC, החברה שהוקמה בתחילת שנת 2003, גייסה במשך שנות פעילותה כ-35 מיליון דולר מהקרנות JVP, גיזה ו-CSK וכן מהקרן הארגונית (CVC) של היטאצ'י.

בהוריזון מועסקים כיום כ-80 עובדים, לאחר שהחברה ביצעה סבב פיטורים וצמצומי שכר בסוף 2008, מה שכנראה לא הספיק כדי לייצב אותה. עד לשעת סגירת הגיליון לא ניתן היה לקבל את תגובת החברה והמשקיעים.

הוריזון פיתחה מערכות למוצרים, כגון ממירים, תקשורת בפס רחב, טלוויזיות דיגיטליות ונגני DVD. המוצרים אותם פיתחה החברה, כוללים מערכת של תוכנה וחומרה על-גבי שבב (SoC).

לפחות על-פי הרקורד של היזמים, אמיר מורד וליאוניד יביץ', גורל החברה היה אמור להיות אחר. שניהם היו היזמים שמאחורי אחד האקזיטים הבולטים בתקופת הבועה - מכירת חברת ויז'נטק לברודקום בסוף 2000 תמורת כ-780 מיליון דולר במניות. למעשה ויז'נטק הייתה הבסיס למרכז הפיתוח שהקימה ברודקום בישראל.

במידה שבעקבות מצבה החברה תגיש בקשה לפשיטת רגל, יעמדו גם בסימן שאלה תנאיהם של העובדים, כגון פיצויי פיטורים.