איליק רוז'נסקי פורש מדלק נדל"ן על רקע חילוקי דעות עם אלעד תשובה

מועד ותנאי עזיבתו עדיין לא סוכמו ■ רוז'נסקי מכהן בתפקיד זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק מיום הקמתה והוא אחראי להפיכתה לחברה ענק חובקת עולם, אך גם עם אשראי גדול שהכביד על חברה האם, קבוצת דלק

אחרי תקופה ארוכה של שמועות, מנכ"ל דלק נדל"ן , איליק רוז'נסקי, הודיע בישיבת הדירקטוריון שהסתיימה אמש על תוכניתו לפרוש מתפקידו. בתקופה הקרובה יגיע לסיכום של מועד ותנאי פרישתו ביחד עם בעל השליטה, יצחק תשובה. גם מקורבתו של רוז'נסקי, המשנה למנכ"ל חוה זמיר־טואף, צפויה לעזוב עימו את החברה. הסיבה: חילוקי דעות עם אלעד תשובה, בנו של יצחק.

רוז'נסקי (50) משמש כמנכ"ל החברה מהקמתה בפברואר 2001 והוביל את דלק נדל"ן בהנפקתה בבורסה בשנת 2005. רוז'נסקי ימשיך לכהן בתפקיד עד למציאת מחליף ויתכן שימשיך לשמש כיועץ לחברה גם לאחר עזיבתו. תוכניתו של רוז'נסקי לרכוש שליטה בחברת נדל"ן ציבורית גדולה, אך לא לשמש בתפקיד מנכ"ל.

מבחינת רוז'נסקי מדובר בעיתוי נכון, לאחר שדלק נדל"ן הצליחה לעבור את שיא המשבר ולעמוד בהחזרי החוב בזמן. החברה נסחרת לפי שווי של 780 מיליון שקל בלבד, לאחר שהתאוששה בכ-75% מתחילת השנה. רוז'נסקי אחראי להפיכתה לחברה נדל"ן ענקית חובקת עולם, אך היקף האשראי הכביד על חברה האם, קבוצת דלק ולאחרונה חולקו המניות כדיבידנד בעין למחזיקי מניות קבוצת דלק.

רוז'נסקי נהנה מתנאי שכר מפליגים ביותר של קבוצת דלק. עלות שכרו ב-2005 הסתכמה בכ-9.6 מיליון שקל, ועלות שכרו ב-2006 היתה 25.4 מיליון שקל, עלות השכר הגבוהה ביותר בין החברות הציבוריות. ב-2007 נהנה מ-16.1 מיליון שקל וב-2008 הסתכמה משכורתו בכ-11.5 מיליון שקל. בנוסף, מחזיק רוז'נסקי ב-1.41% מניות החברה.