מנכ"ל בזק, אבי גבאי: "בכל 5 שנים האינטרנט ממציא את עצמו מחדש"

בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" אמר מנכ"ל בזק: "מותגים בעלי פוטנציאל צמיחה אדיר נאבקים על מקומם. לראייה - פייסבוק, מייספייס וגם טוויטר - אף אחד מהם לא יודע איך להרוויח כסף"

"בשוק התקשורת כיום מתרחשים דברים שלא קרו הרבה זמן בתחום. שיעור הצמיחה בשוק יורד וזה משפיע על החברות ועל השוק כולו" - כך אמר מנכ"ל בזק , אבי גבאי, בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" ו-TWS שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א.

"שוק האינטרנט הופך לשוק מעניין של ענקים, אך בכל 5 שנים הוא ממציא עצמו מחדש", אמר. "מותגים בעלי פוטנציאל צמיחה אדיר נאבקים על מקומם - לראייה פייסבוק, מייספייס, וגם טוויטר, אף אחד לא יודע איך להרוויח כסף - מי שרוצה לשרוד כנראה צריך להתמזג, ראו ערך סקייפ, שנקנתה לא מכבר".

"יוסי ורדי, הגורו של האינטרנט בישראל, אמר כי "זה כנס של אינסטלטורים. התקשורת הוא הדבר האמיתי", הוסיף. "הדבר הבא הוא מהפכת הפס הרחב שהחלה לפני 8 שנים ועכשיו היא בעיצומה. זה מאפשר עושר אינסופי של יישומים".

"כיום עיקר התעבורה ברשת היא בווידיאו, ראו ערך האח הגדול. בזמן התוכנית התעבורה של הוידאו של בזק היתה עצומה. אני קורא להפחתה של הרגולציה בשוק התקשורת כי השוק רץ מהר יותר מהרגולציה".

מנכ"ל "גלובס", איתן מדמון, אמר בדברי הפתיחה: "לקח מהמשבר הוא שלא תמיד אנו יודעים לחזות אירועים עוצמתיים. מהסימנים בשטח זה היה ברור שמשהו הולך לקרות, אבל אף אחד לא חזה זאת בפועל".

"הלקח החשוב ביותר הוא הגדלה של מרכיב אי הודאות בניהול סיכונים. חלק מאמצעי המדיה משחק כאן תפקיד".

"המדיה היא צינור העברת המידע שבעזרתו עוברים המסרים בצורה הטובה ביותר. ולראיה נשיא ארה"ב אובמה הסתייע מאוד במדיה והיא תרמה לבחירתו", הוסיף מדמון.