יזם האינטרנט ירון אורנשטיין: "רוב חברות ההיי-טק שנסגרו היו נסגרות גם ככה"

אורנשטיין בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" בשיתוף TWS: "חלק מהעיתונאים חיפשו את הכותרות של הפיטורים כדי להוציא עוד כותרת"

"זהו אירוע של אנשים קטנים העושים את תעשיית האינטרנט בישראל", אמר ירון אורנשטיין, יזם אינטרנט ומעורכי הבלוג the co.il. אורנשטיין דיבר בכנס TWS, הכולל תחרות סטארט-אפים מבטיחים, במסגרת ועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס". אורנשטיין אמר כי למעלה מ-70 סטארט-אפים הגישו מועמדות לתחרות TWS, ובלוגיים טכנלוגיים מובילים (וטק-ראנץ' ביניהם) מסקרים את האירוע.

"כל חברות ההיי-טק נפגעו מהמשבר הכלכלי. לא מעט חברות נסגרו ועוד הרבה יסגרו בעתיד", אמר אורנשטיין. "רוב החברות שנסגרו, היו נסגרות בלאו-הכי, ולאו דווקא בגלל המשבר. חלק מהעיתונאים חיפשו את הכותרות של הפיטורים כדי להוציא עוד כותרת".

לדבריו, "תעשיית האינטרנט והיי-טק המקומית אינה חסינת מיתון, אבל בטווח הארוך תמשיך לצמוח. רק בחודש האחרון שמעתי על שלוש עסקאות הון-סיכון ועוד אקזיט קטן שצפוי בקרוב".

"כולנו עשויים מאותו החומר"

"תנו לאנשים את העתיד שמגיע להם שיהיה להם", אמר ג'ו הווארד, מרצה בביה"ס לקריאייטיב של חברת הפרסום הבינלאומית סאצ'י אנד סאצ'י, במסגרת הרצאה באותו הכנס. הווארד הרצה בנוגע ליצירתיות בחברות ובתאגידים בעולם, באומרו כי "אם אתה אומר 'כן' למה שאנשים רוצים, אם אתה אומר 'כן' לאנשים בעבודה - אתה מאשר להם את אתרי האינטרנט, את תוכניות העבודה - אתה מגשים להם את החלומות".

"קומיקאים מחקים התנהגות אנושית ומזכירים לנו כי כולנו עשויים מאותו החומר; לכולנו אותו חרא בחיים. לא נחמד לדעת שכולנו בעצם עשויים מאותו הדבר? זהו הטבע האנושי, אמרו 'כן' לעצמכם. אנחנו לומדים מתגליות, תוך כדי שאנחנו מנסים ליהנות. האינסטיקט לחקור דוחף אותנו להפוך לחדשניים וליצירתיים".