יוסי מימן: "מילצ'ן, לאודר, מרדוק ואני מפסיקים להזרים כסף לערוץ 10"

גלובס tv בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" אמר מימן, מבעלי ערוץ 10: "יש 400 עובדים בערוץ 10 שמתישהו בקיץ עלולים למצוא עצמם ללא עבודה, וזה לא שונה מפרי גליל או עוף העמק" ■ עופר נמרודי: "אותי יוסי מימן לא ריגש, אותי זה דיכא והעציב"

"סקטור הטלוויזיה במשבר ולא רק ערוץ 10", כך אמר יוסי מימן, מבעלי ערוץ 10, נשיא קבוצת מרחב ויו"ר אמפל, בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

"בשביל להעמיד דברים על דיוקם, אם לא ניקח צעדים דרמטיים מיידיים - יהיה נזק לתעשייה שלא יהיה ניתן לשקם", אמר מימן. "עברו 8 שנים בערוץ, הוצאנו 3.1 מיליארד שקל. יותר מ-1.7 מיליארד שקל הוזרמו בחזרה במערכות של יצירה, הפקות ואולפנים".

"יש שאומרים שלא עמדנו בהתחייבויות", אמר מימן. "אילו התחייבויות? לשלם מס הכנסה על הפסדים ידועים מראש?".

"ברור ששוק הפרסום לא יכול לתחזק רגולציה כזו", הוסיף מימן. "אנחנו מדינה קטנה. העלות של ערוץ 10 לתוכנית צריכה לעלות כמו תוכנית של הבי.בי.סי? זה אבסורד, ושום דבר לא משתנה. אנחנו כבעלי מניות השקענו כל מה שאנחנו יכולים להשקיע".

"התכנון היה שנשקיע 120 מיליון שקל - והשקענו 1.3 מיליארד שקל. מעל 100 אנשים קיבלו 250 מיליון שקל מערוץ 10 - 100 איש היו רגולטורים - זה 2.5-3 מיליון שקל פר רגולטור".

"הכתפיים שלי לא רחבות מספיק, והחשק לא קיים להמשיך עם ההזרמות", אמר. "יש להפסיק עם הזיכיונות ולעבור לרישיונות. יש 400 עובדים בערוץ 10 שמתישהו בקיץ עלולים למצוא עצמם ללא עבודה, וזה לא שונה מפרי גליל או עוף העמק. זה לא איום, אך אנו פשוט לא יכולים יותר, ואני אישית לא יכול ולא רוצה לשאת בנטל הזה לבד. המשחק נגמר".

מימן אמר כי הוא, ארנון מילצ'ן, רון לאודר ורופרט מרדוק לא יזרימו יותר כסף לערוץ 10: "בצער רב, בשם שותפיי ובשמי, אנו מפסיקים החודש את ההזרמות".

"פרפרים בבטן"

"אתמול חשבתי על ההצהרה שנתתי לכם היום, והיו פרפרים בבטן. בכל זאת זה 8 שנים מהחיים שלי, וכן, אני דואג על העובדים", אמר מימן.

"מה יקרה אם נחזור לעולם לערוץ אחד ממשלתי וערוץ אחד מסחרי? אולי העוגה תהיה קטנה יותר, אבל אנחנו נחזור לזמנים עתיקים".

לשאלת עורך "גלובס" חגי גולן: למה שלא נצפה מכם לעמוד בהתחייבויות של הרגולטור? אמר מימן: "התחייבנו ל-120 מיליון שקל והזרמנו 1.3 מיליארד שקל - חלק לא קטן מזה לרגולטורים".

חגי גולן: "איך זה עובד עם בעלי המניות? אתה בא אליהם ומבקש עוד הזרמות?"

מימן: "אלה הם אנשים שלא מחפשים כרגע להרוויח, הם מזמן הבינו שרווח יהיה קשה להשיג. הם רוצים כעת לעזור לענף הטלוויזיה לשרוד".

גולן: "תמיד דיברו עלייך במונחים של הון שלטון - מה זה עשה לך?"

מימן: "לא רק שאין בזה פסול, אלא זה רצוי - אותו הון זה מי שמשקיע ביצירה ובערוצים. כל עוד אין שחיתות, זה מאוד רצוי".

גולן: "הפוליטיקאים מתקשרים?"

מימן: "אני דוגל בשמירה על הדמוקרטיה, לעולם לא ידעתי על תחקיר כלשהו, מעולם לא ידעתי מה יעלה בחדשות, מעולם לא התערבתי בזה".

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל הערוץ, אמר בראיון לגלי צה"ל: "כדאי שתשאל את שר התקשורת מה זה אומר ההצהרה של מימן. אני צריך לבדוק את העניינים. הייתי רוצה לדבר עם העובדים שישמעו אותי. זה לא איום-סרק - זה ממש איום קיומי, ומדובר פה על פרנסה של 3,000 משפחות בישראל. אנחנו נישאר עם ערוץ מסחרי אחד - המסך יהיה חשוך, אף אחד לא יילך למכרז".

יוסי מימן / צלם: תמר מצפי

תגובת זכייני ערוץ 2

אלכס גלעדי, נשיא קשת, מסר בתגובה: "מדובר ביום עצוב. אם לא ייעשו צעדים דרמטיים, כנראה בכנס הבא אנו, זכייני ערוץ 2, נישא דברים דומים לאלה שנשא הבוקר יוסי מימן. זוהי תעודת עניות למחוקק ולרגולטור, אשר חוקקו חוקים בלתי אפשריים לרגולציה בלתי אפשרית לתעשיית הטלוויזיה, הנמצאת במשבר עמוק. כל התעשיה נמצאת בטיפול נמרץ, רק שלערוץ 10 מנתקים עכשיו את הצינוריות. אנו קוראים למחוקק להתעשת ולחולל שינוי מיידי" .

מרשת נמסר בתגובה: "רשת קוראת לממשלת ישראל להבטיח את המשך קיומו של ערוץ 10. תעשיית הטלוויזיה בישראל נקלעה למשבר החמור בתולדותיה, וכל זאת בעקבות המשבר הכלכלי ועודף הרגולציה שאינו תואם את המציאות המשתנה. נדרשת פעולה מיידית בדמות רפורמה מקיפה, על מנת למנוע את קריסת שוק הטלוויזיה בישראל ואת אובדן מקור פרנסתם של מאות עובדים".