סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון: "אנחנו רואים עלייה בביקושים"

בשיחת "אחד על אחד" בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" אמר גוראון לקרן מרציאנו, הכתבת הכלכלית של חדשות ערוץ 2: "המגזר העסקי היה בהאטה חריפה כבר ברבעון האחרון של 2009, ובחודשים האחרונים רואים שחרור ברמה מסוימת"

במסגרת שיחת "אחד על אחד" בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, אמר רן גוראון, סמנכ"ל שיווק בזק לקרן מרציאנו, הכתבת הכלכלית של חדשות ערוץ 2: "אנחנו רואים במיתון מגמה חזקה של חזרה הביתה - אנשים צורכים יותר תקשורת מהבית ואנחנו רואים גידול בשיחות מהטלפון הקווי".

אתה טוען לרצון הצרכנים בשדרוג. אולי זה נובע מהעובדה שאתה מציע שדרוג באותו המחיר?

"כן. המחיר הפך לשיקול מאוד חשוב, אבל בסוף הלקוחות מחפשים גם טכנולוגיה ושרות. מצד שני, ברור שכדי לקדם קצבים גבוהים אנחנו צריכים להיות אגרסיביים בתמחור. זה אומר שבשביל לעלות ברוחב הפס מ-5 ל-10 מגה, לא צריך להוסיף במחיר".

מה תמונת המצב במגזר העסקי?

"המגזר העסקי היה בהאטה חריפה כבר ברבעון האחרון של 2009 ובחודשים האחרונים אנחנו רואים שחרור ברמה מסוימת. לקוחות חזרו לצמוח אחרי חוויה לא פשוטה שעברנו בתחילת השנה".

אתה סבור שראינו את התחתית?

"כן. היא הייתה סביב פסח השנה ומאז אנחנו רואים עלייה בביקושים והסימנים מראים שהיא תימשך עד סוף השנה. הצרכן הישראלי, גם בתקופת המיתון הוא אוהב חדשנות. תופעות של קדם מיתון ברמה של ביקושים לשירותים שונים, שורדים את המיתון ואנחנו רואים אותם גם היום".

האין סכנה שכשנצא מהמיתון הצרכן כבר יהיה רגיל למדיניות המחירים האגרסיבית שאתה מכתיב?

"יכול להיות שאנחנו מתרגלים למציאות אחרת אבל אנחנו מעדיפים לעבור למדיניות התמחור האגרסיבית הבאה".

האם אינכם מתחרים בבזק בינלאומי?

"כן ואין עם זה בעיה. יש הפרדה מבנית וכל חברה נגזר עליה להתחרות. אלה החיים. המציאות שלנו מורכבת".