ראש ממשלת יפן הכריז על בחירות מוקדמות ב-30 באוגוסט

החלטתו של אסו להקדים את הבחירות לחודש הבא באה בעקבות המפלה המוחצת שספגה אתמול המפלגה הליברל-דמוקרטית בבחירות המוניציפליות בטוקיו

טארו אסו, ראש ממשלת יפן, שסובל מירידה בפופולריות, סיכם עם חברים בכירים במפלגת השלטון הליברל-דמוקרטית, ששולטת ביפן זה זמן רב על הקדמה יזומה של הבחירות הכלליות. אמצעי התקשורת היפניים דיווחו היום (ב') שהבחירות ייערכו ב-30 באוגוסט.

החלטתו של אסו להקדים את הבחירות לחודש הבא באה בעקבות המפלה המוחצת שספגה אתמול המפלגה הליברל-דמוקרטית בבחירות המוניציפליות בטוקיו. ככל הנראה, הקדמת הבחירות נועדה למנוע מעמיתיו של אסו במפלגה לקרוא תגר על מנהיגותו.

מבקריו של אסו במפלגה טוענים כי אם אסו, הלא-פופולרי והנוטה לפליטות פה מביכות, ימשיך להנהיג את המפלגה, הוא יוביל אותה למפלה היסטורית ולניצחונה של המפלגה הדמוקרטית של יפן שבאופוזיציה. המפלגה הליברל-דמוקרטית שלטה ביפן ב-53 השנים האחרונות, למעט 11 חודשים.

עד אוקטובר חייבות להיערך בחירות כלליות, ומתוצאות הבחירות המוניציפליות בטוקיו ומתוצאות סקרי דעת קהל, עולה כי אם לא תתרחש התפתחות מפתיעה עד סוף אוגוסט, המפלגה הדמוקרטית של יפן צפויה להיות המפלגה הגדולה ביותר בבית התחתון של הפרלמנט, וייתכן שאף תזכה ברוב.

כמה מיריביו של אסו הזהירו שביצועים גרועים בבחירות המוניציפליות בטוקיו יובילו למאמצים להדיח את אסו מתפקיד נשיא המפלגה. למרות מסע הבחירות האינטנסיבי שהוביל אסו, הפסידה הקואליציה בהנהגת המפלגה הליברל-דמוקרטית את הרוב שלה במועצת העיר טוקיו. המפלגה הדמוקרטית של יפן זכתה ב-54 מושבים במועצה, לעומת 38 מושבים לליברל-דמוקרטים. תוצאות הבחירות בטוקיו נחשבות מנבאות טובות של המצב בכל יפן.