ביהמ"ש הורה על איסוף משקה האלוורה OLAE מהמפיצים

נקבע כי עיצוב הבקבוק זהה למשקה SAPPE דיאט ומטעה את הציבור ■ בנוסף, נטען כי המשקה משווק עם חותמת כשרות מזויפת

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה לאחרונה על איסוף משקאות האלוורה "אול'ה" (OLAE) מהמפיצים ועל שינוי אריזת המוצר עקב הטעיית צרכנים.

משקאות "אול'ה" מיובאים על-ידי חברת M.I.E, וההחלטה נובעת מהטעיית הציבור, שכן עיצוב בקבוקי ה"אול'ה" ועטיפתם זהים למשקה האלוורה SAPPE דיאט. ההחלטה ניתנה במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים.

עוד התברר במהלך הדיון כי משקה ה"אול'ה" משווק עם חותמת כשרות מזויפת של הרבנות הראשית לישראל ושל בג"ץ חוג חתם סופר - בעוד שתעודות אלה מעולם לא הוענקו למשקה. בעניין זה הוציאה המחלקה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות התראה לציבור על הזיוף.

שוק משקאות האלוורה תפס תאוצה בשנתיים האחרונות עם הגעת משקה ה-SAPPE לפני כשנתיים. מדובר במשקה המכיל רכיבים מצמח האלוורה המופיעים כקוביות ג'ל. לטענת היצרנים, לצמח האלוורה סגולות מרפא והמשקה מכיל מינרלים וויטמינים ומסייע לפעילותה של מערכת העיכול.

מ-M.I.E נמסר בתגובה, כי "בהיותנו המשווקים הראשונים של משקה ה-SAPPE בארץ, עד לפני כחודשיים, עוצבה אריזת המשקה הראשון, וכך גם גירסת הדיאט ומשקה ה'אול'ה', על-ידי אותו מעצב - ומכאן הדמיון. בית המשפט לא איפשר לנו להסביר את הסוגיה הזו. כעת, הכנו מדבקה שתודבק על כיתוב ה'אלוורה' באנגלית, אותה נדביק לפני ההפצה מהסיטונאים. משקאות שכבר נמצאים בנקודות המכירה לא ייאספו".

את עניין הכשרות מסבירים ב-M.I.E כ"טעות", ומדגישים כי הכשרות הוענקה מטעם הרב יוסף חיים קנטור תחת השגחת ה- OU (ארגון כשרות עולמי).