פלאפון מבטלת את השקת דגם הבכורה של טושיבה בישראל

זאת בעקבות באגים שנמצאו בדגם G810 ■ טושיבה מתכננת להשיק בפלאפון את דגמיה הבאים

חברת פלאפון החליטה בימים האחרונים לבטל את השקת דגם הבכורה של טושיבה בשוק הישראלי - G810. ל"גלובס" נודע כי הסלולרי של טושיבה, שהיה אמור לצאת כבר לפני 3.5 חודשים, נגנז בעקבות באגים שנמצאו בו.

ההערכות הן כי פלאפון, שתכננה להשיק את הטלפון בחודשים הראשונים של השנה, הבינה כי לאור העובדה שהיא מתכננת להשיק טלפונים כמו iPhone של אפל, N97 של נוקיה, Pre של פאלם ו-Magic של HTC (מכשיר גוגלפון) - אין עוד טעם בטלפון שהחל להימכר בעולם לפני יותר משנה וחצי.

טושיבה בפלאפון. G810-1

טושיבה מנסה תקופה ארוכה להיכנס לשוק הישראלי, אולם ללא הצלחה. בסוף 2008 החליטה פלאפון להשיק את המכשיר ברשת החדשה שלה, ו-G810 היה אחד המכשירים אותם קידמה בפעילויות השיווקיות שלה.

למרות שהוא איננו אחד הדגמים החדשניים בשוק, פלאפון רצתה לקדם את הרשת שלה עם מותגי טלפונים שלא נמכרים ברשתות המתחרות. טושיבה נכנסת בצורה מושלמת במשבצת הזו, אולם בעיות טכניות עם המכשיר מנעו ממנה להשיק אותו עד היום.

G810 הוא טלפון חכם הפועל על מערכת ההפעלה Windows Mobile 6.0 וכולל מסך-מגע, מצלמת 3 מגה-פיקסל ו-GPS.

פלאפון וחברת אקסל, המייבאת לארץ את טלפוני טושיבה, החליטו להתמקד כעת בניסיון להתאים את הדגם החדש של החברה, TG01, שהושק בעולם לפני כחודש.

המכשיר החדש הוא אחד הטלפונים הבודדים בשוק העולמי, אם לא היחיד שבהם, שכולל מסך-מגע בגודל 4.1 אינץ' (לשם השוואה, ל-iPhone יש מסך בגודל 3.5 אינץ'). גם הדגם הזה פועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, אולם בגירסה 6.1, ויש לו מעבד חזק של חברת קוואלקום, במהירות 1 ג'יגה-הרץ (ה-iPhone פועל במהירות 600 מגה-הרץ).

מחברת אקסל נמסר בתגובה: "פלאפון ואקסל בחנו את מגוון המוצרים ברשת פלאפון והחליטו להמשיך לשתף פעולה ולהתמקד בדגמים הבאים של טושיבה - ולא להשיק את ה-G810".