דובר צה"ל: "שימרנו 90%-95% מאמון הציבור בעופרת יצוקה"

אבי בניהו, שהשתתף בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס", דיבר על העיקרון המרכזי שהנחה אותו: "אין בלעדיות לשום תוכנית, עיתון או ערוץ"

דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו, דיבר היום (ב') בועידת התקשורת ונתח שוק של "גלובס", בשיתוף TWS. בניהו מיקד את דבריו במהלכי הדוברות וההסברה של מבצע "עופרת יצוקה".

"זו פעם ראשונה שאני סוקר את אופן הסיקור התקשורתי של עופרת יצוקה", אמר בניהו. "כל ניסיון להשוות בין מלחמת לבנון השנייה לעזה הוא טעות, וזה מטעה את הציבור.
המדיניות שהופעלה כאן תוכננה מראש וברובה הופעלה על-פי הערכת מצב . לא מדובר מבדיניות חדשה של צה"ל, אלא מדיניות שיפה למצב הזה, בגזרה הזו, כפי שמצאנו לנכון.

"היעד לשמר ולחזק את אמון הציבור בצבא, והצלחנו לשמר 90%-95% מאמון הציבור במבצע. ביקשתי לשקף את צה"ל כצבא גדול ואיכותי שנמצא בעיצומה של הפקת לקחים ממלחמת לבנון השנייה. ביקשתי לשמור את צה"ל והמפקדים שלו מחוץ לשדה המוקשים הפוליטי, כששניים מתוך אלו שניהלו את המלחמה הזו ניהלו במקביל גם מערכת בחירות".

בניהו דיבר על העיקרון המרכזי שהנחה אותו: "הזרמה קבועה שיטתית ודחיפה של כל המידע לאמצעי התקשורת באופן שווה - אין בלעדיות לשום תוכנית, עיתון או ערוץ. אחד הלקחים ממלחמת לבנון השנייה הוא היעדר ההתאמה בין יעדי ההסתרה של צה"ל, ליעדי ההסברה. יצאנו למבצע אחרי 7 שנים של קסאמים, למבצע 'אין ברירה'. לא התנצלנו על שום דבר שקרה במבצע, אבל אני לא מהסס להתנצל בשידור כשיש בכך צורך".

בניהו הדגיש את חשיבות האמינות של דובר צה"ל: "היו שעות עם מתח באוויר ושמועות על חטיפת חיילים. לאחר כמה שעות הציבור הבין שאם אין הודעה של דובר צה"ל, זה כנראה לא נכון. זה הקנה לנו אמינות וסייע לנו בהתמודדות עם החמאס".

בניהו הוסיף: "לגבי הכתבים הזרים, זו היתה שגיאה לא לאפשר להם להיכנס פנימה, אך זו היתה החלטה מלמעלה".