בכיר באקסלנס עובר לדש: יקים וינהל מחלקת ברוקראז'

רון סירני עובר לאחר 8 שנים באקסלנס ■ הערכות: יקבל מניות בחברה החדשה

בית ההשקעות דש, שבבעלות דש איפקס ובניהול קובי לוינסון, מקים מחלקת ברוקראז'. את הפעילות החדשה ינהל רון סירני, המשמש כיום כמנכ"ל משותף בחבר הבורסה של בית ההשקעות אקסלנס. ההערכות בשוק הן כי סירני, וכן עובדים בכירים שיבואו עמו מאקסלנס או מבתי השקעות אחרים, יהיו בעלי מניות בפעילות החדשה בדש.

מבית ההשקעות דש לא התקבלה תגובה לדברים.

סירני עצמו מסר: "לאחר שמונה שנים מאתגרות באקסלנס, אני פונה לדרך חדשה בשוק ההון, ומודה למייסדי אקסלנס והנהלתה על שנים אלו". מנכ"ל אקסלנס, דוד ברוך, מסר כי הוא "מאחל לרון הצלחה בהמשך דרכו", וכי על מינוי של מחליף תצא הודעה בנפרד.

בשוק קיימים כיום חמישה בתי השקעות עיקריים שלהם מחלקות ברוקראז' מובילות: לידר שוקי הון, אי.בי.אי, פסגות, כלל פיננסים ואקסלנס. פעילות ברוקראז' היא גם זו החסרה בתמהיל הפעילויות של דש, המנהלת קרנות נאמנות, תיקי השקעות, קופות גמל ותעודות סל (על ידי אחזקה של קרוב ל-50% באינדקס).

לדש גם פעילות חבר בורסה, באמצעותה היא מבצעת את פעילות הקנייה והמכירה של ני"ע עבור לקוחותיה. כעת, היא תוכל לתת שירותי ברוקראז' גם לגופים מוסדיים נוספים. סביר להניח כי דש תקים גם מחלקת מחקר sell side, כחלק מהשירות החדש.

דש לא רצתה להישאר בחוץ

סירני, 43, הוא בעל ניסיון רב ומוניטין בתחום המסחר, וזהו אינו המפגש הראשון שלו עם דש. בעבר שימש כסמנכ"ל לידר-דש השקעות ופיננסים (בימים שלידר שוקי הון היתה מחלקה בדש), וקודם לכן כמנהל מחלקת הברוקראז' בדש ני"ע.

עיתוי כניסתה של דש לתחום הברוקראז' מושפע בין היתר מהתקנות למניעת ניגוד עניינים בשוק ההון, שצפויות להיכנס לתוקף בינואר 2010. על פיהן, גופים מוסדיים לא יוכלו לקבל שירותי ברוקראז' מבית ההשקעות שלהם, אלא יידרשו לבצע מכרז. גם רשות ני"ע נדרשה לנושא, ובמסגרת תיקון 13 קבעה מנגנון דומה למנהלי קרנות נאמנות.

שינויים מרחיקי לכת אלה צפויים לשנות את מפת הענף, ולוינסון לא רצה להשאיר את דש מחוץ לזירה החדשה. סיבה נוספת עשויה להיות העובדה שפעילות הברוקראז' תלויה פחות במצב השווקים. הוכחה לכך סיפקו כמעט כל בתי ההשקעות העוסקים בברוקראז' בשנה שעברה, כאשר פעילות זו כמעט ולא נפגעה בתקופה המשברית.