הודו: חתמנו על חוזה אשלג עם כי"ל ב-460 ד' לטון

דובר כי"ל הכחיש בפני "גלובס" את קיומו של חוזה כזה ■ ההודים טוענים כי חתמו על חוזי אשלג עם כי"ל, BPC ו-APC ■ מניות פוטאש ומוזאיק מאבדות כ-3% בוול סטריט

לאחר שסילביניט הטילה את הפצצה וחתמה עם ההודים על חוזה אשלג במחיר של 460 דולר לטון, אומר היום מנכ"ל יבואנית האשלג ההודית (IFFCO - Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited) לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ההודים חתמו על חוזי אשלג עם כי"ל ועם יצרניות אשלג נוספות בעולם, במחיר זהה - 460 דולר לטון.

דובר כי"ל הכחיש נמרצות בפני "גלובס" את קיומו של חוזה כזה.

מנכ"ל IFFCO אמר כי ההודים חתמו על חוזים עם כי"ל, BPC (תאגיד האשלג הרוסי) ו-APC (יצרנית אשלג ערבית), וכאמור הוא מסר כי המחיר הוא 460 דולר לטון, כלומר מחיר הנמוך ב-25% מזה של השנה שעברה. הוא ציין אף כי הצמיחה בביקוש לאשלג בהודו צפויה לעמוד על 4% בשנה.

בשוק מעריכים בשבועיים האחרונים כי המו"מ של כי"ל ויצרניות האשלג מול ההודים יסתיים בקרוב, ותזמון הצהרתו של מנכ"ל IFFCO לא יכול להיות רע יותר מבחינת יצרניות האשלג. היום אישרה סילביניט הרוסית כי היא חתמה עם ההודים על חוזה האשלג במחיר של 460 דולר לטון, ולמעשה הודתה כי נכנעה ללחצי השוק ושברה את משמעת המחירים של יצרניות האשלג.

הצהרתו של מנכ"ל IFFCO מעלה לא מעט ספקות, שכן בשוק מעריכים כי יצרניות האשלג הגדולות לא יסכימו לחתום על חוזה ארוך טווח עם ההודים במחיר כה נמוך, שכן בתרחיש כזה כדאי להן לעבור לקביעת המחירים בחוזי ספוט. בדויטשה בנק העריכו היום כי המחיר שייקבע במו"מ בין הודו ויצרניות האשלג יהיה 525-550 דולר לטון. יצרניות האשלג, נזכיר, הציעו להודים מחיר של 625 דולר לטון.

דבריו של מנכ"ל IFFCO מורגשים היטב בקרב מניות הדשנים בוול סטריט: מניית פוטאש יורדת ביותר מ-3% ומניית מוזאיק מאבדת כ-2.8%.