אסיה ננעלה בעליות חדות: הנג-סנג טיפס ב-3.7%

שרין טכנולוגיות זינקה ב-8.6% ■ סקר "בלומברג": הכלכלה הסינית צמחה בקצב שנתי של 7.8% ברבעון השני - מדד שנחאי המשולב עלה ב-2.1% ■ הבנק המרכזי של יפן שידרג תחזית הצמיחה לרבעון השלישי

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות חדות, בהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט, בהובלת ענף הסחורות והבנקים, ולקראת פרסום דו"חות בנק ההשקעות גולדמן זאקס, מאוחר יותר בארה"ב. נזכיר כי מרדית' וויטני העניקה אתמול המלצת "קנייה" למניית גולדמן זאקס.

בורסת סידני טיפסה ב-3.5% - העלייה היומית החדה ביותר מאז תחילת השנה לאחר שמדד אמון העסקים של הבנק המרכזי של אוסטרליה חזר לשטח חיובי ביוני ורשם. תוצאה זאת מראה כי מספרם של האופטימיסטים עולה על מספרם של הפסימיסטים בסקר שנערך בקרב יותר מ-400 חברות. מדובר בתוצאה החיובית הראשונה מזה 18 חודשים. הכלכלן הראשי של הבנק המרכזי של אוסטרליה, אלן אוסטר, נשמע אופטימי פחות באומרו כי חלק ניכר מהשיפור נובע מתחושה ש"אסון איום ונורא נמנע".

שנחאי סיימה בעלייה של 2.1%. סקר של "בלומברג" שנערך בקרב 20 כלכלנים מצביע על כך שהכלכלה הסינית צמחה בקצב שנתי של 7.8% ברבעון השני - הרבה מעל קצב הצמיחה של הרבעון הראשון שעמד על 6.1% בלבד. נראה כי חבילת התמריצים של סין בת 4 טריליון היואן (586 מיליארד דולר), ההקלה בתנאי ההלוואה לבנקים, ועלייה בצריכה המקומית תרמו להתאוששות הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, מהמשבר הפיננסי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

בורסת טוקיו ננעלה בעלייה של כ-2.3% לאחר שהבנק המרכזי של יפן (BOJ) עדכן מעלה את תחזית הצמיחה של הרבעון השלישי.

בורסת סינגפור ריכזה עניין לאור פרסום נתוני הצמיחה של הרבעון השני שהצביעו על גידול רבעוני של 20.4%, במונחים מתואמים עונתית, זאת לעומת נסיגה של 12.7% ברבעון הראשון. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו צמיחה רבעונים של 14.4%. כמו כן, ממשלת סינגפור עדכנה את תחזית הצמיחה של שנת 2009 להתכווצות של בין 4% ל-6% לעומת נסיגה של 6% עד 9% בתחזית הקודמת.

מדד ניקיי 225 עלה ב-2.3% ל-9,261 נקודות ■ הנג-סנג טיפס ב-3.66% ל-17,885 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-3.47% ל-3,867 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב הוסיף 2.1% ל-3,301 נקודות ■ סנסקס 30

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.16% ל-93.12 ין לדולר.

בזירת המאקרו

מדד אמון העסקים של הבנק המרכזי של אוסטרליה חזר לשטח חיובי ביוני ורשם תוצאה של 4 נקודות.

מניות בכותרות

מניות הבנקים, HSBC , מיצובישי UFJ , מיזוהו ריכזו עניין לקראת פרסום דו"חות גולדמן זאקס ולאחר שמרדית' וויטני העניקה אתמול המלצת "קנייה" למניית גולדמן .

ענקית הפלדה הדרום קוריאנית, פוסקו , ריכזה עניין לאחר שעדכנה מעלה את תחזית ההכנסות של המחצית השנייה, על אף התוצאות המאכזבות של הרבעון השני.

מניות הכרייה והאנרגיה, BHP ביליטון , ריו טינטו , OZ מינרלז ופורטיסקיו מינרלז מרכזות עניין על רקע עליית מחיר הנפט שנסחר מעל רף 60 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בזווית הישראלית, מניית שרין טכנולוגיות , המתמחה בייצור מיכשור לליטוש והערכת שווי יהלומים, עלתה ב-8.6% בבורסת סינגפור, ללא סיבה נראית לעין.