אלביט הדמיה סיימה מחקר בהצלחה; המניה עולה ב-5.3%

קבוצת רופאים משווייץ השתמשה באולטרה-סאונד ממוקד מונחה תהודה מגנטית לטיפול בהפרעות תפקודיות של המוח

אלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, הודיעה היום (ג') כי החברה הבת, אינסייטק (58.34%), מסרה כי המחקר בנושא כאבים נוירופתיים אשר בוצע באוניברסיטת ציריך, הסתיים בהצלחה.

קבוצת רופאים בבית החולים האוניברסיטאי של ציריך ערכה מחקר היתכנות, שבחן את אפשרות השימוש בניתוח מוח באמצעות אולטרה-סאונד ממוקד מונחה תהודה מגנטית Transcranial MR guided Focused Ultasound (MRgFUS) לטיפול בכאב נוירופטי. המחקר נערך על 10 מטופלים בוגרים המאובחנים כסובלים מכאב נוירופטי כרוני, שעברו בהצלחה ניתוח מוח לא-פולשני, שבמהלכו בוצעה אבלציה של התלמוס הצנטרלי-לטרלי באמצעות MRgFUS, שמבוצעת ללא פתיחת גולגולת, בדיוק רב ובעומק המוח.

במעקב שבוצע שלושה חודשים לאחר תום הטיפול הפגינו המטופלים שיפור במדדי עוצמת הכאב ובצמצום כמויות משככי הכאבים, וזאת ללא תופעות לוואי שליליות.

מהחברה נמסר כי זהו המחקר הראשון בעולם, שבדק את אפשרות השימוש באולטרה-סאונד ממוקד כאמצעי טיפול לא-פולשני בהפרעות תפקודיות של המוח. המחקר מניח יסודות למגוון מחקרים בתחומים נוספים של חקר המוח, ובמיוחד בנושאים של מחלות פונקציונאליות, כדוגמת כאבים נוירופתיים, פרקינסון, ואפילפסיה.

עד כה, נוירוכירורגים היו מטפלים בהפרעות כגון כאב נוירופתי ופרקינסון ע"י החדרת PROBE זעיר לתוך הגולגולת שהסיר רקמה פגועה. פרוצדורות כגון אלו עלולות להסתבך ולגרום לזיהום, דימומים ונזק היקפי לרקמת המוח. אינסייטק מסרה עוד כי היא מתכוונת להמשיך לפתח, יחד עם מרכזי מחקר מובילים בתחום בעולם, פתרונות למחלות הכרוכות בתפקודים פונקציונאליים של המוח.

דר' קובי וורטמן, נשיא ומנכ"ל אינסייטק, מסר: "המחקר בכאבים נוירופטיים שנעשה בציריך הציג את היכולת לטפל בחולים מסוג זה בשיטה לא פולשנית, ללא תופעות לוואי ובצורה יעילה. תוצאות מחקר זה הניחו את היסודות לביצוע מחקר מקיף בנושא המוח, בתחומים של מחלות תפקודיות כגון פרקינסון, אפילפסיה, גידולים במוח ושבץ. לטכנולוגיה זו יש את הפוטנציאל לסייע למגוון רחב של מטופלים ובכך להפחית את הטראומה והתחלואה. לקידום המחקר, אינסייטק יצרה שיתוף פעולה עם נוירוכירורגים ונוירולוגים מובילים במוסדות שונים בעולם".

שמעון יצחקי, מנכ"ל אלביט הדמיה: "עם פריצת הדרך המרשימה של אינסייטק בתחום המוח, אין ספק כי החברה הפכה להיות המובילה בעולם בתחום זה, וזאת בנוסף לתחומים האחרים עם מגוון רחב של אפליקציות ושווקים פוטנציאליים".