בפעם הראשונה מזה שנתיים - שוק הנדל"ן הבריטי מתאושש

מספר הנשאלים בסקר RICS שדיווחו על ירידת מחירים גבוה ב-18.1% על אלה שדיווחו על ירידת מחירים, במהלך חודש יוני, לעומת פער של 43.8% במאי - מדובר בתוצאה הטובה ביותר מאז אוקטובר 2007

שוק הנדל"ן הבריטי מראה סימני התאוששות. כך לפחות עולה מסקר של המכון המלכותי לסקרים של לונדון (RICS), שמצביע על שיפור בשוק הנדל"ן הבריטי, בפעם הראשונה מזה 20 חודשים.

ברחבי בריטניה כולה, מספר הנשאלים בסקר שדיווחו על ירידת מחירים גבוה ב-18.1% על אלה שדיווחו על ירידת מחירים, במהלך חודש יוני, לעומת פער של 43.8% במאי. מדובר בתוצאה הטובה ביותר מאז אוקטובר 2007.

נראה כי המשבר בן השנתיים בשוק הנדל"ן הבריטי מתקרב לסיומו, כאשר בריטניה מתחילה להתאושש מהמשבר העמוק ביותר בדור האחרון.

מספר המתעניינים החדשים ברכישת בתים המשיך לעלות, זה החודש השמיני ברציפות, ובקצב המהיר ביותר מאז 1999. במקביל, מספר הדירות שהוצעו למכירה ירד, לעומת החודש הקודם.

ברקע, שר האוצר של ארה"ב, עורך ביקור בבריטניה, כשהוא נפגש עם שר האוצר הבריטי, אליסטיר דרלינג, ונגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, ודן איתם בדרכים ליציאה מהמשבר הפיננסי העולמי שפגע קשות בארה"ב ובריטניה.

בדו"ח האינפלציה האחרון שלו הכיר הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) בכך ש"האינפלציה צפויה לצנוח מתחת ליעד 2% במהלך השנה הנוכחית", הבנק ממשיך עם זאת להחזיק בדעה כי אין צורך בשינוי של המדיניות המוניטארית. לשכת המסחר הבריטית מפצירה עם זאת ב-BOE להרחיב את תוכנית רכישת הנכסים שלו ב-25 מיליארד ליש"ט באומרה כי הצמיחה הכלכלית "רחוקה מלהיות מובטחת".