פירמות רוה"ח הגדולות גרעו עשרות חברים מלשכת רואי החשבון

ל"גלובס" נודע כי ה"ביג 5" גרעו עשרות חברים במהלך השנה האחרונה, וחלקן חדלו לממן את דמי החברות בלשכה על רקע המשבר וכחלק ממהלכי קיצוץ שונים

פירמות רוה"ח הגדולות - ה"ביג 5", גרעו עשרות חברים מלשכת רואי החשבון במהלך השנה האחרונה. כך נודע ל"גלובס". חלק מה"ביג 5", ממילא לא מימנו עבור רואי החשבון שלהם את דמי החברות בלשכה.

כך למשל, משרד KPMG, סומך-חיקין, וכן משרד קסלמן וקסלמן, שחדל לממן זאת. לעומתם, משרדים אחרים נהגו לממן את דמי הלשכה, אך חדלו מכך בתקופה האחרונה, על רקע המשבר וכחלק ממהלכי קיצוץ שונים. כך למשל, משרד דלויט בריטמן אלמגור. כתוצאה מכך, נגרעו עשרות חברים מהלשכה, שכן אותם רוי חשבון לא ממנים את החברות בלשכה על חשבונם.

מלשכת רואי חשבון נמסר: "עפ"י נתוני לשכת רואי חשבון - סך המצטרפים ללשכה בשנת 2009 עולה על סך הנגרעים ב-359 חברים. כלומר, למרות המצב הכלכלי, עדיין מספר המצטרפים ללשכה ונהנים משירותיה גדול באופן משמעותי מהחברים שעזבו. "עקב המצב הכלכלי הקשה החליטו מספר משרדים גדולים להוריד את הדרג של העובדים בגינם משלם המשרד את הוצאות דמי החבר. לשכת רואי חשבון הינה לשכה וולנטרית והשיעור הגבוה של רואי החשבון החברים בה מתוך בחירה חופשית מדבר בעד עצמו, ואנו גאים בכך".