פטריק דרהי התחייב: השליטה ב-HOT תהיה משותפת

זאת גם אם יגדיל אחזקותיו עד 45% ■ פירסם הצעת רכש ל-5% ממניות HOT כדי שיוכל להשיג מעל ל-25% מהאחזקות ■ כרגע הוא מחזיק כ-20% ■ הצעת הרכש שלו קובעת ל-HOT תג מחיר של 33.5 שקל למניה

בעלי המניות ב-HOT , קבוצת פישמן וידיעות תקשורת, הגיעו להבנות עם המשקיע הצרפתי פטריק דרהי, לגבי הניהול המשותף של החברה, כך נודע ל"גלובס". במסגרת הבנות אלה התחייב דרהי שגם במקרה שהוא רוכש את חלקה של קבוצת דלק, הוא לא ייהפך לבעל השליטה ב-HOT והשליטה והניהול של החברה יהיו משותפים. זאת בתמורה לכך שהם לא יתנגדו להצעת הרכש ויאפשרו לו להגדיל את חלקו. במסגרת זאת צפוי דרהי להכניס נציגים משלו לדירקטוריון בחודשים הקרובים.

דרהי פרסם הצעת רכש לרכישת 5% ממניות HOT כדי שיוכל להעלות מעל ל-25% מהאחזקות. כרגע הוא מחזיק כ-20%. הצעת הרכש שלו קובעת תג מחיר של 33.5 שקלים למניה אף שמחיר המניה גבוה יותר בשוק. בחודשים האחרונים הוא קיים דיונים רבים עם בעלי המניות וזאת מתוך מטרה להגיע להבנה לגבי הניהול המשותף של העסק והפיכתו לשותף אסטרטגי.

ההצעה תקפה לשבועיים

לאור בקשת בעלי המניות, שרצו להבטיח את מעמדם, הוסכם כי גם אם דרהי ירכוש מניות נוספות מעבר להצעת הרכש, ויגדיל את חלקו בחברה עד ל-45% מהמניות, כלומר ירכוש את מניות דלק (16%), הוא לא יוכל לשלוט בחברה, ובכל מקרה השליטה והניהול יהיו משותפים.

הצעת הרכש של דרהי תקפה לעוד כשבועיים ועל פי הערכות, הגופים שימכרו הם בעיקר הגופים המוסדיים שמחזיקים כמה אחוזים בודדים, וייתכן שגם בנק הפועלים שמחזיק 5% מהמניות של HOT ולא מכר עדיין. גוף נוסף שעשוי למכור הוא חברת יורוקום שמחזיקה כ-4% מהמניות.

הוט: כניסת חברת החשמל לשוק התקשורת תביא לקריסתנו

חברת HOT מתנגדת לכניסה של חברת פרטנר לניסוי עם חברת החשמל לשימוש בסיבים אופטיים, כך נודע ל"גלובס". החברה פנתה למשרד התקשורת ולרשות ההגבלים והביעה התנגדות תקיפה למהלך וזאת במטרה למנוע הוצאתו של הניסוי אל הפועל. במכתב ששלח שלמה מגדל, מנכ"ל הוט טלקום, הוא טוען כי על פי פרסומים בתקשורת בכוונת המשרד לאפשר לחברת פרטנר ולחברת חשמל לישראל לספק במשותף, במסגרת ניסוי, שירותי אינטרנט וטלפוניה, המבוססים על תשתיות החשמל.

לדבריו, "אנו מקווים ומאמינים, כי אין בפרסומים אלה ממש. אולם, אם נכונים הם, אזי הוט טלקום מבקשת להתריע, מבעוד מועד, כי בטרם יסמוך המשרד ידו על המיזם המשותף, מוטל עליו הנטל לבחון לעומק את השלכותיו התחרותיות, הכלכליות והמשפטיות של המהלך.

"ברי, כי הוספת חברה ממשלתית, בעלת מונופולין בתחומה, כשחקן נוסף בשוק התשתיות, בעוד הוט טלקום נלחמת על ביסוס מעמדה בשוק הטלפוניה והאינטרנט מול מונופול התקשורת 'בזק', ובטרם יבשה הדיו על החלטת הוט טלקום להיכנס להשקעה נכבדת ביותר, בכל סדר גודל, לצורך שדרוג התשתיות והקמת רשת חדשה (דוקסיס 3), וזאת ללא שתותווה מדיניות וללא בחינה כלכלית או אחרת - הנה בלתי סבירה בעליל".