מגדל בוחנת רכישת נכסים בלונדון עם פויו זבלודוביץ'

הערכות: מגדל מתכננת להשקיע 150-200 מיליון ליש"ט בשלב הראשון ברכישת בנייני משרדים

גם מגדל פוזלת ללונדון: כמו חברות הביטוח הראל וכלל, שרכשו בניין משרדים בלונדון לפני כחודשיים, גם חברת הביטוח מגדל בוחנת עתה רכישת נכסים מניבים בעיר, כך נודע ל"גלובס".

מגדל בוחנת בין היתר פנייה מאיש העסקים היהודי פויו זבלודוביץ' שהציע לה לרכוש יחד איתו נכסים מניבים בעיר. לפי הערכות בשוק הנדל"ן, מגדל מתכננת להשקיע 150-200 מיליון ליש"ט בשלב הראשון.

לאחרונה קיימת התעניינות ערה של ישראלים בנדל"ן המניב של לונדון. מלבד הראל וכלל, שרכשו את בניין המשרדים בעיר תמורת כ-40 מיליון ליש"ט, גם אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר בוחנת השקעה של מאות מיליוני שקלים בענף הנדל"ן בלונדון ולפני חודש היתה שרויה במגעים, יחד עם הראל, לכניסה לשותפות של 50% במתחם Broadgate. מגעים אלה בינתיים בוטלו.

הישראלים מקווים לזהות מציאות בשוק הנדל"ן הבריטי שקרס ושמציע כעת מחירים סבירים הרבה יותר בהשוואה לתקופה שלפני המשבר. מי שמצויד במזומנים מעדיף להשקיע את הכסף ברכישת נכס שמושכר לגוף איכותי ברמת Triple A לטווח ארוך ולקבל 5% תשואה, מאשר לשים את הכסף בבנק ולקבל עליו ריבית אפסית.

במגדל ציינו בתגובה כי "אכן עניינו אותנו בנושא לונדון במסגרת פניות לבחינת השקעות בנכסים בעולם". בחברה טענו שלא מדובר בסכומים הנקובים (150-200 מיליון לשי"ט), אולם סירבו לנקוב בסכומים המדויקים וציינו שכרגע לא מדובר בנכסים ספציפיים. עוד ציינו במגדל כי "החברה מקפידה לבחון כל רכישה לפי שתי אמות מידה מרכזיות: התשואה הגלומה בעסקה והתרומה של הנכס לתזרים שממנו ישולמו כספי הפנסיה של העמיתים. לפי אותן אמות מידה גם ייבחנו הפניות שקיבלנו בנוגע ללונדון. חלק מההצעות שקיבלנו מעניינות יותר וחלקן מעניינות פחות".

הנדל"ן בלונדון אינו זר לזבלודוביץ', שהחזיק בעבר בנכסי משרדים בפריים לוקיישן בבריטניה. לקראת סוף 2007 ובתחילת 2008, לאחר שהעריך כי בועת הנדל"ן הגיעה לשיאה, החל זבלודוביץ' לממש נכסים אלה. מקבוצת טמרס נמסר: "אנחנו לא נוהגים להתייחס לשמועות".