מיני-אקזיט לעובדי פייסבוק: ימכרו מניות לדיגיטל-סקיי

המכירה משקפת לפייסבוק שווי של 6.5 מיליארד דולר ■ המניות הן של עובדי פייסבוק ועובדיה לשעבר, כך שהמשקיעים לא ידוללו ■ במאי השקיעה דיגיטל-סקיי 100 מיליון דולר בפייסבוק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

חברת התקשורת הרוסית דיגיטל-סקיי מגדילה את חלקה ברשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. החברה רכשה מניות של החברה הפרטית פייסבוק ב-100 מיליון דולר, מה שהעמיד את שווייה של הרשת על 6.5 מיליארד דולר.

זו השקעה שנייה של החברה הרוסית בפייסבוק. במאי היא רכשה מניות בכורה ב-200 מיליון דולר, וכעת הוסיפה מניות רגילות לפי מחיר של 14.77 דולר למניה. בידיה 3.5% מהחברה.

לא מדללים

הצעד הנוכחי של החברה הרוסית מוריד את שווייה של פייסבוק מ-10 מיליארד דולר במאי ל-6.5 מיליארד דולר כעת. אלא שזהו הישג לא מבוטל עבור החברה, שכן מרבית ההערכות סביבה בתקופה האחרונה היו כי שווייה ירד ל-5 מיליארד דולר.

שווי זה לחברה הוא גבוה יותר משל גופי מדיה וחברות טכנולוגיה מבוססים שמייצרים הכנסות גבוהות למדי, כמו CBS או Salesforce.com.

המניות שאותן רוכשת דיגיטל-סקיי, במהלך שיסתיים עד אוגוסט, הן של עובדי פייסבוק ועובדיה לשעבר. כלומר, פייסבוק לא תדלל את משקיעיה.

מנכ"ל פייסבוק ומייסדה, מארק צוקרברג, אמר כי הוא "שמח לשמוע שהצעד שביצעה דיגיטל-סקיי יאפשר לעובדים לקבל סכומים גבוהים הרבה יותר עבור המניות שלהם, מאלו שהיו מקבלים אילו הוציאה החברה אל הפועל את תוכנית מימוש האופציות בסתיו שעבר".

לפי התוכנית הקודמת, כל עובד יכול היה לקבל עד 20% מהאופציות שברשותו או לפדותן בסכום של עד 700 אלף דולר. לפי הערכות, הכנסות פייסבוק השנה יהיו 500 מיליון דולר, גידול של 70% מ-2008.

מכפיל ההכנסות של החברה הוא 13, גבוה מהמכפיל של חברות אחרות המבססות את הכנסותיהן על פרסום באינטרנט וגבוה ממכפיל ההכנסות של גוגל, שהוא 6. *

הזמן עבר, הערך צנח

2004 - אקסל משקיעה בפייסבוק לפי שווי של 100 מיליון ד'

2006 - יאהו מגישה הצעת רכש בשווי של מיליארד דולר

2007 - מיקרוסופט משקיעה 240 מיליון ד' לפי 15 מיליארד ד'

2008 - במסגרת הליך משפטי מול ConnectU טוענת פייסבוק: השווי הריאלי שלנו הוא 3.75 מיליארד ד'

2009 - דיגיטל-סקיי רוכשת מניות בכורה לפי שווי של 10 מיליארד דולר ומניות רגילות לפי שווי של 6.5 מיליארד דולר