חיפה כימיקלים פנתה לממונה על המחירים לקביעת מחיר לאשלג

מפעלי ים המלח ביטלה את הסכם הבוררות ודרשה מחיפה כימיקלים לשלם לה 13.6 מליון דולר, בתוך 60 יום, כך עולה ממכתב ששלח היום יצחק גולדשטיין, סמנכ"ל בכיר לשיווק במפעלי ים המלח לנדב שחר, מנכ"ל חיפה כימיקלים

מחריף המאבק בין החברה הבת של כי"ל - מפעלי ים המלח - לחיפה כימיקלים סביב מחיר האשלג. חיפה כימיקלים פנתה לממונה על המחירים כדי שתקבע מחיר לאשלג ובכך פסלה את הליך הבוררות.

מפעלי ים המלח דרשה מחיפה כימיקלים לשלם לה 13.6 מליון דולר, בתוך 60 יום, כך עולה ממכתב ששלח היום יצחק גולדשטיין, סמנכ"ל בכיר לשיווק במפעלי ים המלח לנדב שחר, מנכ"ל חיפה כימיקלים.

הרקע לדרישת מפעלי ים המלח הוא כי "בתאריך 8 ביוני פנה מנכ"ל חיפה כימיקלים במכתב, הן לראש הממשלה והן לאחרים, כולל למפקחת על המחירים, בדרישה להחיל את משטר פיקוח המחירים על מחירי האשלג", וזאת בניגוד להסכמה שהושגה בין הצדדים לפני כחודש. לפי ההסכמה, הסכסוך בין שתי החברות יעבור לבוררות, ובינתיים חיפה כימיקלים תמשיך לרכוש אשלג ממפעלי ים המלח לפי המחיר האחרון שבו נעשו העסקאות ביניהן, 300 דולר לטון. הסכום הנדרש לעיל מהווה הפרשי מחיר שמפעלי ים המלח טוענת שהם מגיעים לה, ומחושבים לפי טווח מחירים של 560-622 דולר לטון אשלג.

גולדשטיין טען במכתבו כי פנייתו של שחר לממונה על המחירים נעשתה בהסתר, והיא מהווה התעלמות של חיפה כימיקלים מהסכם הבוררות. עוד הוא טוען כי היא מבזה את יו"ר ועדת הכספים (שבפניו הוסכם על הליך הבוררות) והיא מהווה "הפרה בוטה, יסודית ומהותית של הסכם הבוררות, תוך שהיא נוהגת בחוסר תום לב יוצא דופן במידתו".

כבר לפני מספר ימים נראה היה כי הסכסוך אינו עומד להסתיים, כשממכתבים ששלחו עורכי הדין של הצדדים עלה כי חיפה כימיקלים מאשימה את מפעלי ים המלח, שהיא עושה כל שביכולתה בחודשיים האחרונים להימנע מקיום הבוררות. מפעלי ים המלח טענו כי חיפה כימיקלים היא שמעכבת את הבוררות, וזאת מחשש שיוחלט בה על מחיר גבוה מזה שהיא משלמת כיום, והיא תחויב להשלים רטרואקטיבית את הפער.