יום שני של עליות באסיה: מדד הנג-סנג הוסיף 2.1%

מדד קוספי עלה ב-2.5% ■ הבנק המרכזי ביפן חותך את תחזית הצמיחה לנמוכה ביותר מאז 1945- הותיר את הריבית על 0.1% ■ עתודות המט"ח של סין עברו בפעם הראשונה אי פעם את רף 2 טריליון הדולר

המדדים המובילים באסיה נסחרים בעליות שערים זה היום השני ברציפות, על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט ובהובלת מניות הטכנולוגיה בטוקיו וסיאול שרוכבות על תחזית ההכנסות האופטימית של אינטל.

בורסת טוקיו נננעלה בעליות קלות. ביפן מעריכים כי כלכלת יפן תתכווץ ב-3.4% בשנה שתסתיים במארס 2010. הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1% במונחים שנתיים והאריך את הסדרי האשראי עד סוף השנה.

בזירת הסחורות, יצרני הפלדה הגדולים בסין הסכימו להפחתה זמנית של 33% במחירי הפלדה הנמכרת לריו טינטו, יצרנית הפלדה השנייה בגודלה בעולם. ברקע, עיתון ה"צ'יינה דיילי" מדווח כי עובדים של ריו טינטו שיחדו מנהלים ב-16 מפעלי פלדה סינים במהלך משא ומתן בין החברות.

בזירה הסינית, עתודות המט"ח של סין עברו בפעם הראשונה אי פעם את רף 2 טריליון הדולר, לאור עליית ביטחון המשקיעים הזרים כי הכלכלה השלישית בגודלה בעולם ומנוע הצמיחה החזק ביותר במזרח מתאושש במהירות מהמשבר הפיננסי העולמי.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.08% ל-9,269 נקודות ■ מדד הנג-סנג עלה ב-2.09% ל-18,258 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.4% ל-3,347 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 הוסיף 1.5% ל-3,924 נקודות ■ מדד קוספי עלה ב-2.6% ל-1,420 נקודות ■ מדד סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.05% ל-93.65 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1% במונחים שנתיים והאריך את הסדרי האשראי עד סוף השנה.

מניות בכותרות

הנאמן על נכסי ברנרד מיידוף - שהחל לרצות את עונשו היום, אירווין פיקרד, הגיש אמש תביעה נגד HSBC בחשד כי הוא הוציא 578 מיליון דולר ברווח "מזוייף", פחות מ-90 יום לפני החברה של מיידוף התחילה לקרוס.

מניות הטכנולוגיה בטוקיו רוכבות על תחזית ההכנסות האופטימית של אינטל: טוקיו אלקטרון , ניקון , סמסונג.

עובדים של ריו טינטו שיחדו מנהלים ב-16 מפעלי פלדה סינים במהלך משא ומתן בין החברות. כך דיווח עיתון ה"צ'יינה דיילי".

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, נוטה לסגור מפעל בקליפורניה אותו היא מחזיקה ביחד עם ג'נרל מוטורס , במקום להמשיך ולהחזיק בו בעצמה. כך לפי שני מקורות יודעי דבר.

מניות האנרגיה פטרוצ'יינה , סנוק , סינופק ו-BHP ביליטון מרכזות עניין על רקע עליית מחיר הנפט שנסחר מעל רף 60 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

יצרני הפלדה הגדולים בסין הסכימו להפחתה זמנית של 33% במחירי הפלדה הנמכרת לריו טינטו. ניפון סטיל , צ'ינלקו .