גרינספן אופטימי: צופה התאוששות כלכלית כבר ברבעון הנוכחי

נציגי המפלגה הרפובליקנית בסנאט הזמינו את נגיד ה'פד' לשעבר למפגש המדיניות השבועי שלהם ■ חושש מההשלכות של הגירעון התקציבי המתרחב של ממשלת ארה"ב

אלן גרינספן, ששימש כנגיד הפדרל ריזרב במשך יותר מ-18 שנה, אומנם פרש מתפקידו, אך התובנות שלו וניתוחיו הכלכליים עדיין מבוקשים, לפחות מצידם של נציגי המפלגה הרפובליקנית בסנאט, שהזמינו אותו למפגש המדיניות השבועי שלהם. גרינספן סירב לומר לעיתונאים מה בדיוק הוא אמר למחוקקים, אך זה לא מנע מחלק מהסנטורים להדליף את עיקר הדברים.

ג'אד גרג, הסנטור הרפובליקני של ניו המפשייר, אמר כי גרינספן דן בעיקר בצורך לטפל בגירעון התקציבי ארוך הטווח, ובהשלכות של הרפורמות בתוכניות הביטוח הרפואי ושל ההטבות הניתנים לנכים וזקנים. הגירעון התקציבי של ארה"ב צפוי להגיע ל-1.8 טריליון דולר בשנה הפיסקלית של 2009 שמסתיימת ב-30 לספטמבר.

ההרצאה של גרינספן התמקדה ברמות החוב הענקיות והבלתי יציבות שאינן זוכות לטיפול רציני. "אנחנו בדרך להתנגשות ואסון", אמר גרינספן.

באשר לכלכלה, שהחלה להאט ולקרטע בדצמבר 2007, גרינספן נתן תחזית אופטימית מעט יותר. גרינספן העריך כי המיתון הגיע לנקודת שפל וחזה התאוששות כלכלית כבר ברבעון הנוכחי. "אני חושב שהעניינים משתפרים", אמר גרג לכתבים.

מייק ג'ואנס, הסנטור הרפובליקני של נברסקה, אמר כי גרינספן סיפק הערכות אופימיות לפיהן מצבם של הבנקים טוב יותר מלפני חצי שנה כמו גם מצבו של שוק הנדל"ן האמריקני.