מהיום נשלם מס בצורת: המחיר למ"ק מים מעל 16 מ"ק לחודש יקפוץ ל-28 שקל

מדובר ב"קנס" של 20 שקל עבור כל מ"ק מעבר למכסה, לעומת המחיר הקודם - 8 שקל למ"ק ■ יקבלו הנחות: משפחות בנות יותר מארבע נפשות ומשפחות ביישובים חמים במיוחד ■ הנפגעים העיקריים: בעלי גינות

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

החל מהיום (ד') תשלמו גם מס בצורת, לאחר שההיטל החדש אושר אתמול במסגרת חוק ההסדרים. משפחה בת ארבע נפשות, שתצרוך יותר מ-16 מטרים מעוקבים של מים בחודש, תשלם עבור כל מטר מעוקב נוסף "קנס" של 20 שקל - דהיינו, המחיר יעלה ל-28 שקל. מ-8 שקלים למ"ק עד כה עבור מדרגה זו.

משפחות שכמות הנפשות בהן עוברת על ארבע תהיה זכאית לתוספת מים של 3 מ"ק לחודש בתעריף א' - עד 8 מ"ק ראשונים, עבור כל בן משפחה נוסף.

משפחות מיישובים שבהם נרשמו יותר מ-40 מעלות צלזיוס ביותר מ-20 ימים בממוצע של כל שנה ב-3 השנים האחרונות, ישלמו 16 שקל מס בצורת עבור כל מ"ק בתעריף השלישי.

יושב-ראש רשות המים, פרופסור אורי שני, אמר לגלי צה"ל: "השנה הזאת - פשוט אין מים. אם היינו חווים בצורת שכזאת בימים עברו - אנשים היו גוועים ברעב".

צרכנים זועמים אמרו לגלי צה"ל: "כל הזמן מייקרים את הכל - ועכשיו זה המים. באמת שאנחנו לא מבינים איך השיטה הזו עובדת - אנחנו רק יודעים שנשלם יותר, ואין לנו מושג מאיפה. אבל לפחות זה יעבור לכנרת".