דן אנד ברדסטריט: ל-800 אלף ישראלים קיים מידע פיננסי שלילי

המיתון הזניק את מספר בקשות המידע על אנשים פרטיים ועסקים ב-25% וב-54% בהתאמה במחצית הראשונה של השנה ■ עסקים בתחום ההיי-טק וקבלנות הבניין רשמו את העליות החדות ביותר בביקוש למידע לגביהן

חברת דן אנד ברדסטריט מפרסמת היום (ד') כי המיתון הזניק את מספר בקשות המידע על אנשים פרטיים ועסקים. מספר הדו"חות של "אשראי צרכני" (על אנשים פרטיים) שהוזמנו על ידי לקוחות חברת המידע עלה במחצית הראשונה של 2009 ב-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במקביל מדווחת החברה כי עלה גם מספר הבקשות למידע ממערכת "המודיעין העסקי" (על עסקים וחברות) באותה תקופה בשיעור של 54%. עסקים בתחום ההיי-טק וקבלנות הבניין הם הענפים שרשמו את העליות החדות ביותר במספר הבקשות לקבלת מידע אודותיהם. הביקושים לקבלת מידע על עסקים בענפים אלו צמחו ב-67% ו-44% בהתאמה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בענף חנויות המכולת נרשם המספר הגדול ביותר של בקשות לקבלת מודיעין עסקי (עלייה של 49.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד) ובענף המסעדות נרשמה עלייה של 48.1% במספר הבקשות.

בדן אנד ברדסטריט אומרים כי ברשות החברה קיים מידע שלילי על כ-800 אלף אזרחי מדינת ישראל, כלומר על אחד מכל עשרה תושבים במדינה (10%) קיים מידע פיננסי שלילי. כמחצית מהידיעות השליליות מקורן בהתראות מבנקים וחברות כרטיסי אשראי, ל-10% יש חשבונות מוגבלים (רגילים וחמורים) ולכ-40% מבעלי המידע השלילי שמקורו בהוצאה לפועל.

"העובדה שהמשק נמצא במיתון משפיעה ללא צל של ספק על מספר הבקשות לקבלת מידע על עסקים ואנשים פרטיים, כמו גם על היקף המידע השלילי הקיים. בתקופה של אי ודאות כלכלית עושים הכל כדי לנסות ולדלות כל מידע שיכול לעזור לקבל החלטות עסקיות".