סנס אוף פאשן - "זירת מסחר לפריטי אופנה, שעטופה באלמנט חברתי"

הסטארט-אפ הישראלי יצר מדריך אופנה מקוון שהוא גם רשת חברתית ■ עד כה גייסה החברה 260 אלף דולר: "נקודת האיזון שלנו תגיע כאשר יהיו לנו 100 אלף משתמשים"

אחת הקטגוריות בהן ניכרת צמיחה בתחום המסחר האלקטרוני בחודשים האחרונים היא ענף האופנה, מגרש שבו משחקת גם חברת הסטארט-אפ הישראלית Sense of Fashion, אותה הקימו דריה שועלי (מנכ"לית), יריב חבוט (סמנכ"ל טכנולוגיות) ויעל גבעון (סמנכ"לית שיווק מוצר).

Sense of Fashion הוקמה ב-2008 והתמקדה בעיקר בפיתוח אפליקציה לפייסבוק, שמאפשרת למשתמשים להתייעץ עם חבריהם בנוגע לסטייל שלהם, ולדרג את סגנונם של חברים אחרים. האתר של החברה כלל בעיקר ראיונות עם מעצבים אישיים במטרה לבנות קהילה ראשונית.

"בהמשך, נתממשק לסלולר"

לדברי שועלי, "חבוט, שייסד את ישארבלוג ומכר אותה לנענע10, וגבעון, שהייתה בעברה מנהלת שיווק ב-ICQ, הצטרפו אליי והתחלנו לגבש את הקונספט של זירת מסחר לפריטי אופנה, שעטופה באלמנט חברתי".

האתר מאפשר לכל משתמש שאופנה היא נושא מרכזי בחייו, לפתוח פרופיל אישי, ולהתחיל לסחור בפריטי אופנה. כך, משתמשים יכולים להעלות תמונות ללא הגבלה ובחינם, ולהעמיד כל פריט למכירה, לצרף חברים ולפרסם אירועי אופנה. המשתמשים יכולים להיות מעצבים, סטודנטים לעיצוב, צלמי אופנה, מעצבי אקססוריז, קניינים או בעלי חנויות.

פיצ'רים נוספים באתר מאפשרים ליצור שאלון מקוון, במטרה להתייעץ עם חברים לגבי רכישה או הבאת פריט לחנות. לדברי שועלי, "בהמשך, נתממשק לסלולר, במטרה לאפשר למשתמשים לשלוח תמונות שלהם מחנויות בזמן אמת. בקרוב נאפשר גם להעלות סרטוני וידיאו לאתר, שיעסקו בתצוגות אופנה או בירידים".

עד כה גייסה החברה 260 אלף דולר - 50 אלף דולר מג'ף פולבר, ו-210 אלף דולר מקבוצת משקיעים, ביניהם יאיר רזילי, הבעלים של רשת האופנה רזילי, לני רקנאטי ויניב גולן, ממייסדי ידע. "יש לנו כבר הכנסות", אומרת שועלי. "נקודת האיזון שלנו תגיע כאשר יהיו לנו 100 אלף משתמשים".

"אנחנו להיט בברזיל"

האתר עלה לאוויר לפני 3 חודשים ושועלי, שלא חושפת את מספר המשתמשים, אומרת כי לאתר קצב גידול גבוה, והכניסות הן מכל העולם. "בברזיל אנחנו להיט", היא טוענת.

מהו המודל העסקי שלכם?

"אנחנו לוקחים עמלה על כל מכירה שמתבצעת באתר ובשלב מאוחר יותר נדרוש עמלה גם עבור העמדת פריט למכירה".

נדבכים נוספים במודל יתבססו על שותפויות, כאשר כל תמונה תהיה מתויגת ולידה יהיה לינק שמפנה לאתר אחר לשם רכישה. "אנחנו מתכננים לעשות סינדיקציה של התכנים שלנו, באמצעות מערכת סינון שתהפוך את תוכן הגולשים באתר לתוכן ערוך. החברה נמצאת במגעים עם בתי-ספר לאופנה בחו"ל, וגם עם חברת אופנה מובילה, במטרה לפתח את המודל של תוכן למטרות טראפיק באתר".