לקוח חדש לאורכית במקסיקו - המניה זינקה ב-10% בת"א

החברה חתמה על חוזה חדש עם חברת התקשרות המקסיקנית מטרונט ■ האנליסט זיו טל מאוסקר גרוס: "חשוב להמתין ולראות מהו היקף הפריסה וכיצד היא תתקדם"

משקיעי יצרנית ציוד התקשורת אורכית ישמחו לגלות שלחברה יש לקוח חדש - חברת התקשרות המקסיקנית מטרונט (MetroNet). מטרונט תתקין את מוצר ה-CM-4000 של קוריג'נט, החברה הבת של אורכית, במטרה לשדרג את תשתיות התקשורת שלה. היקף העסקה לא נמסר, אך המשקיעים שולחים את המניה לעלייה של כ-10% בבורסה.

"חשוב להמתין ולראות מהו היקף הפריסה וכיצד היא תתקדם", אומר האנליסט זיו טל מבית ההשקעות אוסקר גרוס.

"מטרונט חווה עלייה ניכרת בטראפיק בשל גידול בביקושים לשירותי קישוריות", אומר מיגל אנג'ל פרננדז, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מטרונט, וציין כי בעזרת ה-CM-4000 של אורכית, הם יוכלו לשפר את השירות ללקוחותיהם. איציק תמיר, מנכ"ל אורכית, כבר מדבר על רצונו להניח את היסודות ל"יחסים ארוכי טווח עם שוק התקשורת המקסיקני". תמיר הוסיף, כי "מאז שהשקנו את ה-CM-4000, קיבלנו תגובות חיוביות מאוד והתעניינות מצד חברות גלובליות".

אורכית צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השני ב-12 באוגוסט. נכון לסוף הרבעון הראשון, היו בקופת החברה 56.5 מיליון דולר, והיא צפויה להפסיד 6.2 מיליון דולר נוספים ברבעון השני. בתחילת החודש פירסמה החברה תשקיף מדף לקראת הנפקת זכויות, בו היא מציעה לבעלי המניות הקיימים להנפיק עבורם 6 מיליון מניות חדשות וכתבי אופציה הניתנים למימוש ל-3 מיליון מניות. במילים אחרות, החברה מבקשת לגייס כמעט 20 מיליון דולר, ובעלי המניות הקיימים ידוללו בשיעור של 32.4%.

החוזה עליו חתמה היום מצרף עוד חברה לבסיס הלקוחות של החברה, ומרחיק את אורכית עוד יותר מהתדמית של "חברה של לקוח אחד". בעבר הסתכמה אורכית על לקוח אחד - KDDI היפנית - אשר הניב לה הכנסות של כ-200 מיליון דולר. אך ב-2006 הפסיקה KDDI את ההזמנות ומצב הכספי של אורכית הידרדר. עם זאת, בחודשים האחרונים חתמה החברה על מספר חוזים עם לקוחות חדשים.

"מאז שאורכית חתמה על חוזים עם דויטשה טלקום ואח"כ עם SK בקוריאה ובנוסף היא החלה למכור פתרונות קלים יותר, שמה של החברה עולה כמועמדת בכל מיני פרויקטים", אומר טל. "הלקוחות הקודמים גם פותחים את הדלת ללקוחות נוספים".