"לשכת רוה"ח זו חונטה ש-20 שנה 'מחליפה תחתונים' אחד עם השני"

רו"ח יגאל גוזמן, יו"ר פירמת BDO זיו-האפט המתמודד על תפקיד נשיא לשכת רוה"ח: "אם המצב הנוכחי יימשך, המקצוע לא יהיה מקצוע"

מתקפה חריפה על תפקודה של לשכת רואי החשבון בכנס תומכים של רו"ח יגאל גוזמן, יו"ר פירמת BDO זיו-האפט, המתמודד על תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון. בכנס שנערך אתמול (ג') אמר גוזמן כי "לשכת רואי החשבון זו חונטה ש-20 שנה 'מחליפה תחתונים' אחד עם השני". לדבריו, "אם המצב הנוכחי יימשך, המקצוע לא יהיה מקצוע".

לכנס הגיעו כ-200 רואי חשבון, ובהם חשבים וסמנכ"לי כספים, שתקפו את לשכת רואי החשבון במתכונתה הנוכחית, ודיברו על הצורך בשינוי. בכנס נכחו, בין היתר, יו"ר פירמת EY קוסט-פורר-גבאי את קסירר, רונן בראל, הנמנה על תומכי גוזמן; המשנה למנכ"ל בנק לאומי, רו"ח זאב נהרי; מנכ"ל אספן, רו"ח אילן גיפמן; רו"ח קובי נבון, שהסיר את מועמדותו לתפקיד נשיא הלשכה וחבר לגוזמן; וסמנכ"ל הכספים של קבוצת אייס, רו"ח חן שרייבר.

נשיא הלשכה לשעבר, רו"ח יוסי שחק, אמר אף הוא כי "הלשכה מנוהלת על-ידי חונטה", וכי "הגיע הזמן לזעזע". לדבריו, "כבר 20 שנה שלא עומד בראש הלשכה רואה חשבון ממשרד גדול. המשרדים הגדולים התרחקו מהלשכה, ואפשר לנסות להחזיר אותם".

מעמד נשחק

גיפמן אמר כי מעמדו של רואי החשבון הולך ונשחק במהלך השנים: יותר רגולציה, יותר כללים ופחות 'כסת"חים'". לדבריו, "הופכים את כולנו לפקידים. יש כללים חדשים וחשוב לדאוג למעמד של המקצוע. הפעילות של הלשכה מתרכזת בלספק ג'ובים, לדאוג לאירועים טובים, וכל זה כשצריך לדאוג למקצוע".

נהרי אמר כי "מקצוע רוה"ח הולך ומתאדה". שרייבר אמר כי הלשכה לא נותנת מענה לסמנכ"לי כספים, וכי לוואקום נכנס פורום ה-CFO, שמעמדו כיום חזק מזה של לשכת רואי החשבון.

נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, נמנע מלהשיב למתקפה החזיתית על תפקוד הלשכה ומסר רק כי הוא מקווה כי "הבחירות יתקיימו בהליך דמוקרטי ראוי, בשקיפות מלאה ותוך שמירה על כללים של יושרה, רמה מקצועית גבוהה וכבוד הדדי בין כל המתמודדים".

יו"ר מרחב תל-אביב בלשכת רואי החשבון, דורון קופמן, המתמודד מול גוזמן על נשיאות הלשכה, מסר בתגובה: "לשכת רואי החשבון היא לשכת כל חבריה: שכירים, עצמאים, חשבים, מנהלי כספים, רואי חשבון ממשרדים גדולים וקטנים. צר לי כי יש מי שמנסה ליצור הפרדה מלאכותית בין חברי הלשכה. אני שמח לכל חבר שמצטרף לפעילות וולנטרית בלשכה, ומתחייב להמשיך לפעול כפי שפעלתי במסגרת תפקידי הקודמים בלשכה למען כל החברים, כשאבחר לתפקיד נשיא".