מחזיקי האג"ח של GMF מאיימים בבקשת פירוק

בשבוע הבא תתקיים ישיבת מחזיקי אג"ח ■ אם לא יגיעו הצדדים להסכמות, מחזיקי האג"ח ידרשו פירעון מיידי ויפנו לביהמ"ש בדרישה למנות מפרק

המשא ומתן בין מחזיקי האג"ח של GMF לבעלי המניות של החברה עומד על סף פיצוץ. "מתנהל כעת משא ומתן עם בעלי המניות, אך אין עדיין הסכמה בשל פערים משמעותיים בין הצדדים", אמר היום ל"גלובס" עו"ד אופיר נאור, המשמש כנציג של כלל מחזיקי האג"ח ומייצג בעצמו מספר מחזיקים פרטיים.

ישיבת מחזיקי האג"ח הבאה נקבעה ליום שני בשבוע הבא, ואם עד אז לא יגיעו הצדדים להסכמה, יממשו מחזיקי האג"ח את זכותם לפירעון מיידי ויפנו לביהמ"ש בבקשה למנות לחברה מפרק.

GMF, בניהולו של ג'רי מנדל, היא חברה למימון שהחלה לפעול בראשית 2007, ועסקה במתן הלוואות לחברות שלא היו יכולות לקבל מימון מהבנק, תמורת ריביות גבוהות שנעו בין 13%-20%. לפני כשלושה חודשים, התעורר חשש כי GMF לא תוכל לעמוד בתשלומי האג"ח שגייסה, על רקע קשיים בהחזר ההלוואות.

מתנערים מאחריות

לאחר מספר ישיבות עם מחזיקי האג"ח הוחלט לתת לחברה ארכה לצורך גביית הכסף, ובמקביל לנהל מו"מ להסדר עם בעלי המניות שלה - קרן RP, המחזיקה ב-63% מהמניות, ואי.בי.אי חיתום מייסודו של רונן צלניר, המחזיקה ב-36% מהחברה.

עיקר המחלוקת נסובה סביב דרישת מחזיקי האג"ח מבעלי המניות של החברה, להעמיד ערבות לתשלום מלוא חובותיה כלפיהם, העומדים כיום על כ-55 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח חוששים כי בעלי המניות, ובמיוחד צלניר, מנסים להתנער מאחריותם כלפי החברה, ובישיבת מחזיקי האג"ח האחרונה, כמה מהם אף התבטאו בנושא ואמרו כי הם "כבר מענישים את פועלים אי.בי.אי בהנפקות שהם מנסים לגייס".

בעלי המניות של GMF הסכימו להעמיד למשקיעים ערבות של 23 מליון שקל, שתפחת כנגד כל תשלום שישולם על חשבון הקרן או הריבית. אולם מחזיקי האג"ח דורשים כי הערבות תגדל ל-30 מיליון שקל לכל הפחות, וכי היא תישאר בתוקף עד לתשלום מלוא החוב.

[לאתר האג"ח]