צפינו עליה, קיבלנו זינוק

מהלך העליה החד של מדדי ומניות וול סטריט מחזק את הסיכוי לעליה נוספת ואינו מפחיד בשלב זה

כאשר כתבנו בתחילת השבוע שאנחנו סומכים על תמיכת הממוצע הנע ל-200 יום של ה-S&P500 ולאור כך משאירים את הגדרת המגמה כמגמת עליה ונוקטים גישה סבלנית כלפי ירידות השערים, וגם כאשר צפינו עליות שערים בתחילת השבוע, לא בנינו על מהלך כל כך שורי והחלטי כפי שהתרחש. אבל, אם אתם בכיוון הנכון, יותר מהצפוי לא מזיק. יתרה מכך, מהלך העליה החד של מדדי ומניות וול סטריט רק מחזק את הסיכוי לעליה נוספת ואינו מפחיד בשלב זה, אם כי יכול להיות תיקון כלפי מטה לטווח הקצר.

השלבים הבאים של מגמת העליה

כאמור, התמיכה של הממוצע הנע ל-200 יום המחושב על ה-S&P500 עבדה. סימן שורי מאוד שמחזק את הסיכוי למגמת עליה ארוכת טווח. המהלך של ה-S&P500 מעל 915 נחשב סימן שורי גם כן. כל שנותר בשביל לבסס מגמת עליה הוא שהממוצע הנע ל-89 יום יעלה מעל הממוצע הנע ל-200 יום. ביום רביעי הם נפגשו. אם תתבצע חציה, מהימנות מגמת העליה תתחזק עוד יותר. היעד הקרוב לעליה של ה-S&P500 הוא 990. יעד רלבנטי יותר הוא 1065, שם צפויה התנגדות לפחות לטווח הקצר. מהלך מעל 1065 יחשב כשלב האחרון לאישור גל עולה לטווח הארוך אבל עוד חזון למועד. לטווח הקצר, תיבחן תמיכה באזור ה-925. תמיכה מעל לרמה הזו תאשר מגמת עליה גם לטווח זה. התמיכה הקריטית לטווח הארוך היא עדיין ב-875 (מתחתיה ממוקמת ההגנה על תיק קניון המניות).

זמן פיננסים

רשימת הסקטורים החזקים בהשוואה ל-S&P500 הצטמצמה השבוע אבל בין הסקטורים שברשימה נדגיש שניים: טכנולוגיה ופיננסים. ניתן להשקיע בהם באמצעות ETFs.

עובדת עוצמתו של סקטור הטכנולוגיה אינה חדשה. אנחנו מציינים אותה כבר שבועות רבים וקוראים בהתאם להשקעה במניות הנאסד"ק / נאסד"ק 100.

XLK היא ה-ETF שנותנת חשיפה למניות הטכנולוגיה הכלולות במדד ה-S&P500. עליה מהימנה מעל 18.6 תאשר פוטנציאל למהלך עליה משמעותי בהמשך. תמיכה קריטית ב-17.9.

XLF היא ה-ETF שנתונת חשיפה למניות הפיננסים הכלולות ב-S&P500. עלייתה והסיכוי להמשך עליה הם בעלי משמעות מיוחדת במשבר הנוכחי שכן מניות הפיננסים והנדל"ן הן לב ליבו של המשבר. תיבחן תמיכה בין 11.4 ל-11.7. תמיכה מעל לאזור הזה ועליה נוספת מעל הסגירה מיום רביעי ילמדו על כניסה למגמת עליה ארוכת טווח. סיכויים טובים שכך יהיה.